سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری اپل روی ساخت خانه‌های مقرون به صرفه


سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری اپل روی ساخت خانه‌های مقرون به صرفه

ایتنا - اپل در سال جاری مبلغی نزدیک به 400 میلیون دلار را صرف پروژه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه و برنامه‌های کمک به خانه اولی‌ها خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری بخشی از تعهد چندساله 2.5 میلیارد دلاری اپل در رابطه با حل بحران مسکن در کالیفرنیا است.

اپل قصد دارد که بنابر تعهدات خود در سال جاری مبلغ 400 میلیون دلار را صرف کمک به بحران تأمین مسکن در کالیفرنیا بکند.

به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، اپل در سال جاری مبلغی نزدیک به 400 میلیون دلار را صرف پروژه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه و برنامه‌های کمک به خانه اولی‌ها خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری بخشی از تعهد چندساله 2.5 میلیارد دلاری اپل در رابطه با حل بحران مسکن در کالیفرنیا است.

اپل با این سرمایه‌گذاری در ساخت بیش از 250 واحد مقرون‌به‌صرفه در شمال، شرق و جنوب کالیفرنیا با Housing Trust Silicon Valley همکاری خواهد کرد. این کمپانی به ایجاد صندوق کمک‌هزینه پرداخت وام در آژانس مالی تأمین خانه کالیفرنیا اقدام خواهد کرد برای پشتیبانی از اقشار آسیب‌پذیر با Destination: Home همکاری خواهد داشت. همچنین این کمپانی در همکاری با آژانس مالی تأمین خانه کالیفرنیا یک برنامه پشتیبانی مقرون‌به‌صرفه درزمینهٔ سرمایه‌گذاری مسکن ایجاد خواهد کرد تا به این منظور به تسریع تأمین خانه برای اقشار با درآمد کم تا متوسط بپردازد.
سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری اپل روی ساخت خانه‌های مقرون به صرفه

این برنامه‌ها باهدف حمایت از جانبازان ، بی‌خانمان‌ها یا افرادی که قبلا بی‌خانمان بوده‌اند و ساکنان دارای معلولیت رشدی انجام می‌شود. در برخی موارد از اقشاری نظیر معلمان و آتش‌نشانان پشتیبانی بیشتری خواهد شد. برنامه‌های کمک آژانس مالی تأمین خانه کالیفرنیا به‌منظور انعکاس تنوع نژادی و قومی بسیار بالا در این کشور ایجاد شده است.

سال گذشته مایکروسافت و گوگل نیز تعهدات این‌چنینی را به امضا درآوردند. مایکروسافت برای کمک به بحران تأمین مسکن در سیاتل به پرداخت 500 میلیون دلار متعهد شد. برنامه اپل نیز تغییر کاربری زمین‌هایی به ارزش 750 میلیون دلار برای ساخت خانه‌های مسکونی و تنظیم کمک‌هزینه‌ای 250 میلیون دلاری برای سازندگان و پشتیبانی مالی 50 میلیون دلاری از سازمان‌های مردمی متمرکز بر بیخانمانی و آوارگی است.

آمازون نیز اخیرا یکی از پناهگاه‌های افراد بی‌خانمان را در سیاتل خریداری کرده است اما این کمپانی همچنین علیه پرداخت مالیانی که صرف تأمین مسکن برای افراد بی‌خانمان خواهد شد جنگیده است. بااین‌حال صرف‌نظر از رویکرد متفاوت کمپانی‌ها در این رابطه، تلاش‌های آن‌ها خبر از آن می‌دهد که بحران مسکن در سیاتل و کالیفرنیا بسیار شدید شده است و ممکن است به تغییر سیاست‌های دولت در این زمینه منجر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟