تشدید نظارت بر اماکن‌عمومی آستارا برای پیشگیری از کرونا


تشدید نظارت بر اماکن‌عمومی آستارا برای پیشگیری از کرونا

آستارا - ایرنا - سرپرست فرمانداری آستارا گفت: علت افزایش بیمار کرونا کم‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی است و بازرسان بهداشت، نیروی انتظامی و اصناف بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن‌عمومی و رستوران‌ها بیشتر نظارت کنند.

رضا جمشیدی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا اظهار کرد: از ظرفیت خیران و سازمان های مردم نهاد برای تهیه ماسک و آموزش مسائل بهداشتی استفاده شود و مسئولان در محیط های اداری، ملزم به استفاده از ماسک هستند.

وی ادامه داد: در مهار موج نخست شیوع کرونا مشارکت گروه های مردمی و جهادی آستارا قابل تقدیر بود و امیدواریم در موج دوم نیز مشارکت ها افزایش یابد و شهرداری ها معابر را ضدعفونی کنند.

نظام عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: رسانه ها و فعالان فضای مجازی استفاده از ماسک را ترویج کنند و فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت در پاساژها و اماکن تجاری ضروری است.

محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا هم گفت: ۱۱ داروخانه در این شهرستان فعال و روزانه هزار ماسک برای فروش در آنها نیاز است و چند خیاط در آستارا روزانه سه هزار ماسک تولید می کنند.

ویروس کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر خود کرده، در استان گیلان نیز موجب تعطیلی برخی فعالیت های اقتصادی شده و به صاحبان مشاغل و قشرهای آسیب پذیر خسارت وارد کرده است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۶ هزار واحد تجاری و ۱۰ سازمان مردم نهاد در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی