افزایش دزدی دریایی با شیوع کرونا!


افزایش دزدی دریایی با شیوع کرونا!

بنابر یک گزارش جدید، دو برابر شدن موارد دزدی دریایی در آسیا موجب نگرانی عمیق شده است.

به گزارش جام نیوز، در حالی که در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹ دزدی دریایی در آبهای قاره آسیا ۲۵ مورد بود، در ۶ ماه اول سال جاری میلادی ۵۰ دزدی دریایی در منطقه اتفاق افتاده است.

بین ماه های ژانویه تا ژوئن، در تنگه سنگاپور که یکی از شلوغ ترین مسیرهای کشتیرانی تجاری است، ۱۶ فقره دزدی دریایی اتفاق رخ داده است.

این گزارش شش ماهه را "پیمان همکاری منطقه ای برای مبارزه با دزدی دریایی و سرقت های مسلحانه از کشتی ها" منتشر کرده است.

در این گزارش همچنین گفته شده که این نوع حملات در بنگلادش، هند، اندونزی، فیلیپین، ویتنام و دریای جنوب چین نیز افزایش داشته است.

در صورتی که این حملات در خارج حوزه قضایی هر کشوری اتفاق بیافتد، دزدی دریایی محسوب می شود. سایر عملیات سرقت مسلحانه به شمار می‌روند.

از اشیایی که برای سرقت مورد توجه‌اند می توان از آهن قراضه، قطعات موتور و تجهیزات مخابراتی از اتاق فرمان کشتی و وسایل شخصی متعلق به خدمه کشتی برای فروش مجدد در بازار سیاه، نام برد.

به نوشته بی بی سی، افزایش موارد دزدی دریایی به اشاعه ویروس کرونا ارتباط داده شده است.

کووید-۱۹ تجارت جهانی را کاهش داده و در نتیجه موجب کاهش رشد اقتصادی، افزایش فقر و بیکاری شده و (بعد از آن) به دزدی دریایی بیشتری منجر شود. با کاهش تجارت، تعداد ملوان های کشتی ها هم کمتر شده (و در نتیجه) برای تحت نظرداشتن دزدهای دریایی یا سرقت های مسلحانه بالقوه، خدمه کمتری خواهد بود.

حملات خشونت آمیز در سطح جهان هم افزایش یافته است.

دفتر دریانوردی بین المللی اعلام کرده که از ماه ژانویه جمعاً ۷۷ ملوان با هدف باجگیری به گروگان گرفته شده یا ربوده شده اند.

دفتر دریانوردی بین المللی به خصوص از خلیج گینه در نزدیکی ساحل غرب آفریقا نام برده. بیش از ۹۰ درصد کل آدم ربایی دریایی جهان در این منطقه اتفاق افتاده است.

106

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری