بحران بیکاری جهانی


بحران بیکاری جهانی

برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Brecha Económica)در هیسپان تی وی به گفت و گو درخصوص بحران بیکاری جوانان بعد از وقوع ویروس کرونا می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان و توقف فعالیت های اقتصادی، به واکاوی بحران بیکاری جوانان در سطح جهانی که به دنبال شیوع این بیماری بوجود آمده، می پردازد.

بر اساس آخرین گزارش ها، حدود 305 میلیون نفر در سراسر جهان در سه ماهه اول سال 2020 شغل خود را از دست داده اند. سازمان بین المللی کار وابسته به سازمان ملل پیش بینی می کند که 1.6 میلیارد کارگر اقتصادی غیررسمی ممکن است معیشت شان بخاطر ویروس کرونا دچار «خسارت شدید» شود. بسیاری از کشورها توسعه یافته مانند ایالات متحده و تعدادی در اروپا در زمرۀ آنهایی هستند که گرفتار مصیبت بیکاری جوانان، در حدی که از رکود بزرگ دهه 1930 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است، شده اند

این برنامه همچنین به دشواری های پیدا کردن شغل برای جوانان حتی با داشتن مدارک تحصیلی می پردازد و همچنین تاثیرات منفی این موضوع را بر روی نسل های آینده که به دنبال آموزش خوب برای یافتن یک شغل خوب هستند ، مورد بررسی قرار می دهد.

برنامه «شکاف اقتصادی» با بررسی موارد فوق، با اجرای مهدیه اسماعیل پور، کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبان گردانی، روزهای دوشنبه ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن سه شنبه ساعت3:30 و13:30روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس