لزوم اجازه گرفتن برای ورود به حریم خصوصی دیگران


لزوم اجازه گرفتن برای ورود به حریم خصوصی دیگران

حجت الاسلام شاه فضل به اهمیت اجازه گرفتن برای ورود به حریم خصوص افراد اشاره کرد و گفت: برای ورود به خانه دیگران باید از صاحب خانه اجازه گرفت، چرا که سبب اخوت و الفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب در تفسیر آیه ۲۷ تا ۲۹ سوره نور که در مسجد امام خمینی (ره) کاشان برگزار شد، گفت: موضوع این آیات حریم خصوصی افراد است.

وی با اشاره به مطرح شدن حریم خصوصی خودرو در جامعه، ابراز کرد: برخی اعتقاد دارند خودرو حریم خصوصی است و دیگران اجازه نگاه کردن به داخل خودرو و حریم خصوصی دیگران را ندارند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در آیه ۲۷ سوره نور می‌فرماید، برای ورود به حریرم خصوصی دیگران باید از صاحب خانه اجازه گرفت و سلام کرد، چرا که این امر سبب استحکام اخوت و الفت بین مومنان و سعادت اجتماع می‌شود.

وی ادامه داد: اسلام ورود به خانه را بدون اجازه صاحب خانه ممنوع کرده است و تنها موردی که می‌توان بدون اجازه صاحب خانه وارد خانه‌ای شد که آن خانه مخروبه باشد آن هم فقط برای برداشتن ابزاری که در آن خانه دارید.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: آثار و دستاورد اجازه گرفتن و سلام کردن هنگام ورود به خانه، برای کسی است که اجازه ورود به خانه را گرفته و سلام می‌کند.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: سلام کردن رعایت ادب اجتماعی و نشان دهنده ادب انسان است، چرا که اجازه گرفتن از صاحب خانه سبب احساس خوشایند صاحب خانه نسبت به کسی است که اجازه گرفته و احترام متقابل را به همراه دارد.

وی اظهار داشت: از این آیات نتیجه می‌گیریم نباید بدون اجازه صاحب خانه وارد خانه شد و اگر اجازه ورود به خانه داده نشد وارد نشویم و برای ورود به خانه غیرمسکونی و خرابه تنها در مدت زمان کوتاهی آن هم برای برداشتن ابزاری که در خانه داریم می‌توانیم وارد و سریع خارج شویم./۱۳۰۷/پ210/ب1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر