انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان اوقاف و وزارت آموزش و پرورش


انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان اوقاف و وزارت آموزش و پرورش

سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش درخصوص احیا، بازسازی و ساماندهی رقبات آموزشی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان اوقاف و وزارت آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه معارف گروه علمی و فرهنگی خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام امرالله حسنی‌نیا معاون اوقافی و حقوقی این سازمان از انعقاد تقاهم‌نامه بین سازمان اوقاف و وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: ساماندهی املاک وقفی که برای آموزش وقف شده‌اند و املاکی که نیت‌شان آموزشی نیست، اما در اختیار آموزش و پرورش بوده، از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه است.
وی درباره انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: دیروز تفاهم‌نامه‌ای با حضور رئیس سازمان اوقاف و وزیر آموزش و پرورش منعقد شد که برای اجرایی کردن آن، کارگروه‌هایی تشکیل می‌شود و امیدواریم با تعامل مدیران کل شهرستان‌ها به اهداف این تفاهم‌نامه دست یابیم.
حسنی نیا با بیان اینکه سازمان اوقاف برای احیای موقوفات و بهره‌وری از رقبات وقفی با نهاد‌ها و سازمان‌هایی که املاک وقفی در اختیار دارند، تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کرده است، گفت: سازمان اوقاف در تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش، نقاط مشترکی با این وزارتخانه داشته است.
معاون اوقافی و حقوقی سازمان اوقاف در خصوص این نقاط مشترک افزود: املاک وقفی زیادی در اختیار آموزش و پرورش است و از طرفی هم موقوفات زیادی با نیات آموزشی در اختیار سازمان اوقاف قرار دارد و ما می‌خواهیم با تعامل سازنده با این وزارتخانه به بهترین نحو، طبق نیت واقف و جهت شرعی از این موقوفات استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام حسنی‌نیا با تاکید بر استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای ترویج امور خیر و وقف، خاطرنشان کرد: ساماندهی املاک وقفی که برای آموزش وقف شده‌اند و املاکی که نیت‌شان آموزشی نیست، اما در اختیار آموزش و پرورش بوده، از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه است.
داود بهرامسری مسئول مدارس وقفی نیز دراین باره با اشاره به اینکه در بسیاری از مدارس وقفی شاهد فقدان تطابق نیت واقف و استفاده فعلی از مدرسه هستیم، گفت: در دستور کار ما آمده است که باید همه مقاطع و رشته‌های تحصیلی را پوشش دهیم.
وی با اشاره به نگاه ویژه به دبیرستان‌های معارف و مدارس فنی و حرفه‌ای، تاکید کرد: امکانات سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند برای مدارس راهگشا باشد و مسیر رشد دانش‌آموزان را تسهیل کند.
بهرامسری با اشاره به تاکید ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه برای بررسی وضعیت بیش از ۶ هزار رقبه آموزشی، تصریح کرد: در بازرسی از یک هزار رقبه، مشخص شد که تعدادی از این رقبات، مدرسه هستند، تعدادی نیز تغییر کاربری داده‌اند و بخشی نیز زمین‌هایی هستند که بنایی در آن ساخته نشده، اما به‌عنوان آموزشی ثبت شده است.
وی افزود: نکته مهم این است که اکثر این رقبات در اختیار آموزش و پرورش بوده و دارای بنا‌هایی قدیمی هستند که باید فکری برای آن‌ها کرد تا شأن دانش‌آموزان و معلمان حفظ شود.
محمدرضا اسماعیلی مدیرکل دفتر پیگیری‌های ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با بیان اینکه سنت حسنه «وقف» معضلات جامعه را حل می‌کند، گفت: یکی از مهمترین معضلات در جامعه ما آموزش است؛ به همین دلیل سازمان اوقاف می‌تواند در این خصوص به وزارت آموزش و پرورش کمک کند.
وی با تاکید بر ساماندهی رقبات آموزشی، خاطرنشان کرد: بسیاری از این رقبات نیاز به بازسازی دارد.
اساعیلی افزود: در موضوعات آموزشی و فرهنگی، سازمان اوقاف و امور خیریه امکاناتی دارد که می‌تواند به وزارت آموزش و پرورش کمک کند که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرماندار گناوه درباره شنیده شدن صدای انفجار در این شهر: مربوط به انفجار معدن سنگ کوه بی...