بازدید 35 هزار نفر از غرفه مجازی سوره مهر


بازدید 35 هزار نفر از غرفه مجازی سوره مهر

مدیرعامل انتشارات سوره مهر از بازدید 35 هزار نفری و خرید 12 هزار جلدی از غرفه مجازی سوره مهر با عنوان «انتهای راهرو 27» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، عبدالحمید قره‌داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر درباره غرفه مجازی کتاب سوره مهر که با عنوان «انتهای راهرو ۲۷» چندی پیش برگزار شده بود، گفت: برپایی غرفه مجازی سوره مهر به شکلی که سال‌های گذشته در نمایشگاه کتاب تهران بود، ایده‌ای نو و تأثیرگذار بود، استقبال مخاطبان از آن بیش از تصور و پیش‌بینی ما شد. به طوری که این طرح در ابتدا دو هفته اجرا شد و پس از درخواست‌های مکرر و استقبال مخاطبان، دو هفته دیگر تمدید شد.

وی درباره آمار نمایشگاه مجازی ادامه داد: حدود ۳۵ هزار نفر از غرفه مجازی کتاب سوره مهر بازدید کرده‌اند، بیش از ۳ هزار نفر با میانگین چهار جلد کتاب خریده‌اند و در کل حدود ۱۲ هزار جلد کتاب به فروش رفته است.

قره‌داغی درباره فروش موضوعی کتاب افزود: بیشترین کتاب‌های به فروش رفته، در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس است. کتاب‌های رمان و داستان و بعد شعر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در حوزه پژوهش هنر نیز استقبال قابل توجه، اما قابل قیاس با دیگر بخش‌ها نبود. شبیه‌سازی غرفه مجازی سایت با واقعی، ارسال رایگان و جشن امضاء مجازی با نویسنده عامل استقبال مخاطبان بود.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر درباره دلیل استقبال مردم از نمایشگاه مجازی گفت: مخاطب ما هر ساله در نمایشگاه کتاب تهران با تازه‌های نشر سوره مهر آشنا می‌شد، با نویسندگان محبوبش دیدار می‌کرد و از جشن امضا و گفت‌وگو با ایشان بهره می‌برد. امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و برگزار نشدن نمایشگاه کتاب تهران، برای تداوم ارتباط و دیدار با مخاطب، همانند غرفه پارسال، نمایشگاه کتاب را به صورت سه بعدی شبیه‌سازی کردیم. برای تداعی خاطرات خوب، کتاب‌ها را با همان سلیقه در قفسه‌ها چیدیم. امکان خرید مناسب برای پشتوانه سایت ایجاد کردیم تا فرصت حضور مجازی را به مخاطبان در غرفه سوره مهر بدهیم.

دسته بندی در قفسه کتاب موضوعی بود، ولی مخاطب از قسمت سایت می‌توانست بر مبنای نویسنده و عنوان کتاب نیز جست‌وجو کند و کتاب مورد نظر را تهیه کند.

وی درباره سایر مزایای این طرح افزود: برای همراه کردن مخاطب، با توجه به اینکه امسال هزینه برپایی غرفه نمایشگاهی کمتر از سال‌های گذشته بود، تخفیف ۲۵ درصد را در نظر گرفتیم و نکته دیگر که باعث استقبال هر چه بیشتر مخاطبان سایر استان‌ها شد، ارسال رایگان به سراسر کشور بود به طوریکه سال گذشته در نمایشگاه کتاب تهران حدود ۹۰ درصد خرید کتاب از مخاطبان تهرانی و حومه بود در حالیکه امسال در غرفه مجازی بیش از ۵۰ درصد مخاطبان از سایر شهر‌های ایران بودند.

بخش قابل توجه دیگر دیدار با نویسنده بود که هر شب ساعت رأس ساعت ۲۱:۳۰ به صورت آنلاین گفت‌وگو با یک نویسنده از طریق لینک آپارات سایت غرفه مجازی و صفحات اینستاگرام سوره مهر پخش برخط داشتیم. این برنامه از قبل اعلام می‌شد و همان روز جشن امضای نویسنده نیز برگزار می‌شد و مخاطب، کتاب آن نویسنده را با امضاء دریافت می‌کرد.

قره‌داغی در خصوص برپایی نمایشگاه مجازی افزود: اصولا نمایشگاه برای ناشر فرصت معرفی آثار و دیدار با مخاطب را فراهم می‌کندکه سعی شد با این طرح به شکل مجازی تا حدی به این هدف برسیم و علاوه بر باز معرفی کتاب‌های گذشته قریب به ۲۵۰ عنوان کتاب چاپ اول سال ۹۸ را به مخاطب معرفی کنیم و حدود ۱۰ عنوان جدید را نیز در این نمایشگاه رونمایی کنیم.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا