کرونا فعالیت‌های جمعی در جویبار را یک هفته تعطیل کرد


کرونا فعالیت‌های جمعی در جویبار را یک هفته تعطیل کرد

ساری – ایرنا – فرماندار جویبار گفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعلام وضعیت قرمز ، برگزاری هرگونه مراسم و اجتماعات در این شهرستان به مدت یک هفته تعطیل است و اعمال محدودیت‌های جدید و بیشتر نیز در دستور کار قرار دارد.

سید علی اسد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به شدت موج دوم شیوع ویروس کرونا، شهرستان جویبار در وضعیت قرمز به سر می برد و علت افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان هم برپایی مجالس عروسی ، عزا و دورهم نشینی است که برای مقابله با این بیماری باید محدودیت های گذشته که در موج اول اعمال شده بود، بار دیگر باز گردد.

وی ادامه داد : تعطیلی بازار هفتگی ، دست فروشی ، مراسم عزا ، عروسی ، نماز جمعه جماعات از جمله محدودیت هایی است که هم اکنون اعمال می شود و علاوه بر این تمامی ورودی های غیرضروری طرح دریا و شهرک های ساحلی بسته شده است، پارک ها ، رستوران ها ،تالارها و قهوه خانه ها به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود و همچنین شهروندان هم با رعایت پروتکل های بهداشتی باید برای حضور در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند.

فرماندار جویبار گفت : دانشگاه ها ، آموزشگاه های مراکز فنی و حرفه ای ، استخر سرپوشیده ، موزه ، آرایشگاه زنانه ، مصلی ، مساجد ، باشگاه های ورزشی ، قهوه خانه ها ، چایخانه ها ، مراکز تفریحی و طرح دریا تا اطلاع بعدی تعطیل است. همچنین تابلوهای شهری جهت اطلاع رسانی خبرهایی مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی تبلیغات می شود و با بلندگو هم نکات بهداشتی برای مبارزه با این بیماری از سوی شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

اسد با درخواست از رسانه ها برای اطلاع رسانی در باره ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و تاکید بر خانه ماندن شهروندان ، افزود : تمامی اقامتگاه های شهرستان تا اطلاع ثانوی برای عموم ممنوع است و همچنین کارهای اداری که موجب ازدحام مردم شود تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی تاکید کرد : ادارات باید دورکاری و کاهش نیروی کار به یک سوم با اولویت بیماران شرایط خاص و بالای ۶۰ سال و همچنین مادران دارای فرزند زیر ۶ سال در دستور کار قرار دهند تا با اعمال این مجموعه محدودیت ها بتوانیم سرعت شیوع ویروس کرونا را کنترل کنیم.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و هم اکنون حدود یکهزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

شهرستان ساحلی جویبار دارای یک بیمارستان است که در موج اول تمامی ظرفیت آن به پذیرش بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافته بود ولی از اواسط اردیبهشت با کاهش آمار مبتلایان ، این بیمارستان از بیماران کووید ۱۹ خالی و به فعالیت عادی بازگشته بود.

سرعت شیوع ویروس کرونا از اواسط تیر ماه جاری در مازندران افزایش شد و ضریب سرایت ویروس که پس از طی کردن پیک نخست در اوایل فروردین به هفت دهم کاهش یافته بود دوباره به چهار نفر افزایش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟