6 بهترین دانه های روغنی و آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن


در سالهای اخیر اقبال مردم به درمان های مبتنی بر میوه و دانه های روغنی بیشتر شده و به جای اینکه مردم فقط به داروهای مدرن وابسته باشند،... نوشته 6 بهترین دانه های روغنی و آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

در سالهای اخیر اقبال مردم به درمان های مبتنی بر میوه و دانه های روغنی بیشتر شده و به جای اینکه مردم فقط به داروهای مدرن وابسته باشند، راه‌حل دیگری برای مقابله با اختلالات و بیماری‌های خود پیدا کنند. دلیل این امر واقعاً ساده است زیرا داروهای مدرن بیش‌تر مبتنی بر مواد شیمیایی هستند که عوارض جانبی دارند در حالی که داروهای سنتی، طبیعی هستند و عوارض جانبی کم‌تری هم دارند. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا ۶ بهترین دانه های روغنی و آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن را بشناسید.

6 بهترین دانه های روغنی و آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

6 بهترین دانه های روغنی و آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بهترین دانه های روغنی و آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

۱. بادام هندی

بادام هندی منبع عالی مس است، یک ماده‌ی مغذی حیاتی که نقش مهمی در سالم نگه داشتن ما ایفا می‌کند. این ماده‌ی مغذی به سوخت و ساز آهن و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند، استخوان‌ها را سالم نگه می‌دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، و در عین حال برای عملکرد مناسب سیستم عصبی و سیستم اسکلتی بدن ما حیاتی است. کمبود مس در بدن ما می‌تواند بسیار خطرناک باشد و ممکن است عوارض متعددی از جمله بیماری پوکی استخوان، ضربان قلب نامنظم و کم‌خونی را ایجاد کند. بادام هندی در جلوگیری از همه‌ی این عوارض ناشی از کمبود مس موثر است.

مطلب مرتبط: ۸ بهترین دانه های روغنی و آجیل برای تنظیم فشار خون

۲. پسته

ایمنی کلمه‌ای است که در زندگی ما به طور منظم استفاده می‌شود، چرا که همه‌ی ما گاهی بیمار می‌شویم. گلبول‌های سفید خون باید به برای مبارزه با میکروب‌ها و باکتری‌هایی که منجر به عفونت در بدن می‌شوند، به اندازه‌ی کافی قوی باشند. ویتامین B۶ موجود در پسته سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند چرا که در عرضه‌ی اکسیژن به خون کمک می‌کند.

۳. گردو

داشتن سیستم ایمنی قوی یک ضرورت برای بقاء است. گردو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که سبب شده یک غذای خوب برای تقویت سیستم ایمنی بدن باشد.

۴. روغن آفتابگردان

روی یکی دیگر از مواد مغذی مورد نیاز بدن است. روغن آفتابگردان حاوی مقادیر مناسبی از روی است و به حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. روی همچنین برای بهبود زخم‌ها و حفظ بو و طعم مفید است. ویتامین E موجود در تخمه‌ی آفتابگردان نیز در بهبود سیستم ایمنی بدن نقش مثبتی دارد.

۵. تخم کتان

سیستم ایمنی شما از تمام ارگان‌ها، بافت‌ها و سلول‌های‌تان تشکیل شده است و عملکرد اولیه‌ی آن حفظ سلامت و کارکرد بدن است. سیستم ایمنی آن چیزی است که از شما در برابر میکروب‌ها و بیماری‌ها محافظت می‌کند. این امر برای بقا کاملا ضروری است، در نتیجه بدون شک برای حفظ آن هر کاری که از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم. این امگا۳ و لیگنان موجود در تخم کتان است که عملکرد سلول‌های ایمنی را بهبود می‌بخشد و به حفظ قدرت آن کمک می‌کند.

۶. دانه سویا

ساپونین‌های موجود در دانه سویا مانند آنتی‌اکسیدان عمل‌می‌کند و رادیکال‌های آزاد بدن را دفع‌می‌کند. دانه سویا همچنین رشد سلول‌های تومور را کاهش‌داده و عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت‌می‌کند. همچنین

دانه سویا حاوی روی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک‌می‌کند. دانه‌ی سویا در درمان زخم‌ها و درک مزه نیز مفید است.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – پریسا جعفری

منبع: stylecraze

۶ بهترین دانه های روغنی و آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا