افتتاح 2 طرح توسعه محله در بافت فرسوده میدان راه‌آهن تهران


افتتاح 2 طرح توسعه محله در بافت فرسوده میدان راه‌آهن تهران

تهران- ایرنا- 2 طرح توسعه محله در بافت فرسوده حاشیه میدان راه‌آهن با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، معاون شهرسازی و معماری شهرداری، مدیرعامل سازمان نوسازی و شهردار منطقه 11 تهران افتتاح شد.

شهردار منطقه ۱۱ تهران روز دوشنبه در این آیین افتتاح اظهار داشت: این طرح‌ها با مشارکت سازمان نوسازی شهر تهران و با هدف بهبود فضای بی‌دفاع شهری اجرا شد.

«نصراله آبادیان» اضافه کرد: طرح «سیمین» به عنوان یکی از این دو با مساحتی بیش از یکهزار و ۳۰۰ مترمربع در خیابان شهید ایروانی، کوچه نور قربانی اجرا شده و پس از تملک ۲ ملک قدیمی و تبدیل آن به فضای سبز، نوسازی انهار، آسفالت کوچه‌ها، ساخت پیاده‌راه و پاتوق محله در آن اجرا شده است.
وی افزود:‌ در این طرح امکاناتی از جمله محل نشیمن شهروندان، آبخوری، نیمکت، میز شطرنج و تنیس روی‌میز برای حضور شهروندان در نظر گرفته شده است.
شهردار منطقه ۱۱ تهران در خصوص احداث پاتوق محله «سوزنبان» به عنوان دومین طرح اجرایی در حاشیه میدان راه‌آهن نیز گفت: بهسازی معابر حاشیه‌ای میدان راه‌آهن در ادامه پروژه بازپیرایی میدان انجام شده است و طرح محله سوزنبان نیز با مساحتی بالغ بر سه هزار مترمربع در شمال‌شرقی میدان راه‌آهن و در انتهای کوچه‌های تورج و محمد بیگی قرار گرفته است.
«آبادیان» یاد آور شد: در این طرح درختکاری، گلکاری و ایجاد فضای سبز مناسب، حذف زوائد، زیباسازی محیطی، بهبود وضعیت روشنایی و نصب مبلمان شهری انجام شده است.
تغییر الگوی اجرای پروژه‌های شهری
«محمد سالاری» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز در حاشیه این برنامه با اشاره به تغییر الگوی پروژه‌های بزرگ مقیاس شهری به سمت پروژه‌های محلی، گفت: در دهه‌های گذشته با وجود خدمات ارزشمند شهرداران مختلف که برای شهر تهران انجام داده بودند؛ اولویت اصلی مدیران شهری و شوراها پرداختن به پروژه‌های بزرگ مقیاس سخت‌افزاری بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه های بزرگ موجب نادیده گرفتن محله‌ها می‌شود، تاکید کرد: ‌در این دوره مدیریت شهری برغم محدودیت‌های جدی منابع درآمدی شورا و شهرداری به این نتیجه رسیدیم که در برنامه پنج ساله سوم و به خصوص سال ۱۳۹۹ هزار پروژه محله‌ای را در اولویت قرار دهیم.
این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این پروژه‌ها مبتنی بر یک رویکرد کارشناسی، علمی و پژوهشی احصاء شده است، ادامه داد: برای همه محله‌های شهر تهران به خصوص محله‌های غیر برخوردار و دارای بافت فرسوده، سند توسعه محله ایجاد و این پروژه‌ها از آن اسناد احصا شد.
به گزارش ایرنا منطقه ۱۱ در مرکز شهر تهران قرار دارد؛ تا سال ۱۳۴۲ بخش‌های مهمی از منطقه ۱۱ مناطق مرفه‌نشین و پر رونق تهران محسوب می‌شد اما همزمان به لحاظ موقعیت مرکزی منطقه فعالیت‌های کارگاهی و بازارهای تخصصی در بخش‌های شمالی آن رونق یافت.
این منطقه با مساحت ۱۱٫۷۵ کیلومترمربع دارای چهار ناحیه و ۱۹ محله است که از شمال به میدان انقلاب و خیابان آزادی، از شرق به خیابان‌های وحدت اسلامی و حافظ، از جنوب به میدان راه‌آهن و خیابان شوش و از غرب به خیابان‌های شهید نواب صفوی و شهید ابراهیمی (عباسی) و میدان حق‌شناس محدود می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا