نشست سران اروپا امروز از سرگرفته می‌شود


نشست سران اروپا امروز از سرگرفته می‌شود

خبرگزاری آریا- سران کشورهای اروپایی بعد از دو روز رایزنی هنوز نتوانستند درباره بسته نجات اقتصادی به توافق برسند.

نشست سران اروپا امروز از سرگرفته می‌شود
خبرگزاری آریا-سران کشورهای اروپایی بعد از دو روز رایزنی هنوز نتوانستند درباره بسته نجات اقتصادی به توافق برسند.
به گزارش آریا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، با توجه به اینکه سران کشور‌های اروپایی بعد از دو روز رایزنی و هم اندیشی هنوز نتوانسته اند درباره بسته نجات اقتصادی به توافق برسند، این نشست امروز ساعت 14 به وقت گرینویچ از سرگرفته می‌شود.
سخنگوی شورای اروپا اعلام کرد نشست سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که به رونق کسب و کار‌ها و از سرگیری رشد اقتصادی در دوران پسا کرونا اختصاص یافته است، بعد از یک شب رایزنی به تعویق افتاد و امروز دوباره ساعت 14 به وقت گرینویچ از سرگرفته می‌شود.
بارند لیتس سخنگوی شورای اروپا در صفحه کاربری خود در شبکه ‏اجتماعی توییتر اعلام کرد این برنامه در مقایسه با اعلام قبلی، دو ساعت به تاخیر افتاده است.
به گفته یک منبع اروپایی، یک پیشنهاد جدید که براساس اختصاص مبلغ 390 میلیارد یورو یارانه به برنامه بازیابی اقتصادی و رونق بخشی به کسب و کار‌های تولیدی و خدماتی است، تا زمان از سرگیری نشست برای بررسی بیشتر در اختیار هیئت‌های نمایندگی اروپایی حاضر در این نشست قرار خواهد گرفت. این مبلغ از 500 میلیارد یورو در طرح اولیه، طرحی که کشور‌های به اصطلاح سختگیر (هلند، اتریش، سوئد، دانمارک و فنلاند) غیر قابل قبول ارزیابی کرده بودند، کمتر است.
فرانسه و آلمان برای حفظ و تصویب این مقدار در محدوده 400 میلیارد یورو همه تلاش خود را به کار بسته اند.
شارل میشل رئیس شورای اروپا نیز در همین باره گفت پیشنهاد جدید شامل تخفیف‌های محدود است. در حال حاضر پنج کشور با این طرح مخالف هستند که بیشتر از آنچه دریافت می‌کنند در تامین بودجه اتحادیه اروپا سهیم هستند.
یک منبع دیپلماتیک گفت: اکنون امکان یک توافق وجود دارد.
در میز مذاکرات روسای جمهور و نخست وزیران کشور‌های اروپایی که از صبح جمعه آغاز شده است، موضوع ایجاد صندوقی با اعتبار 750 میلیارد یورو وجود دارد که از طریق انتشار اوراق قرضه و بهادار دولتی تامین خواهد شد. تنظیم بودجه اتحادیه اروپا در پنج سال آینده به مبلغ آن یک هزار و 74 میلیارد یورو نیز در میز مذاکرات تعیین شده است هرچند تاکنون سران اروپا درباره آن به توافق نرسیده اند.
سباستین کورتس، صدراعظم اتریش، گفت: مذاکرات دشوار به تازگی به پایان رسیده است، ما می‌توانیم از نتیجه مذاکرات و رایزنی‌های امروز بسیار راضی باشیم. این مذاکرات و رایزنی‌ها بعدازظهر ادامه خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور