کنگره ملی فلسطین در غزه برگزار می‌شود


کنگره ملی فلسطین در غزه برگزار می‌شود

جنبش‌های فتح و حماس از توافق برای برگزاری یک کنگره ملی مشترک در غزه به منظور یکپارچگی موضع ملت فلسطین در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مسئله فلسطین خبر دادند.

کنگره ملی فلسطین در غزه برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی (معا)، دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح از توافق این جنبش با حماس برای برگزاری کنگره ملی فلسطین در نوار غزه طی روزهای آتی خبر داد.

جبریل الرجوب گفت: «این کنگره مرحله‌ای تاریخی برای عینیت‌بخشی به موضع یکپارچه فلسطین در مقابله با طرح نابودی مسئله فلسطین با معامله قرن و طرح الحاق است».

این مقام فتح تأکید کرد: «باید صدای واحد ملت فلسطین در تعهد به تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف در مرزهای 1967 و تحت رهبری سازمان آزادی‌بخش فلسطین و تعهد به بازگشت آوارگان براساس قطعنامه‌های سازمان ملل رسانده شود».

الرجوب برگزاری این کنگره را مقدمه تلاش برای حل مسئله فلسطین براساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی خواند.

او از سخنرانی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و برخی دیگر از رهبران ملی فلسطین در این کنگره خبر داد و گفت که احمد حلس از اعضای کمیته مرکزی فتح مأمور ادامه توافق بر سر ساز و کار و تعیین زمان و مکان کنگره شده است.

«خلیل الحیه»، عضو دفتر سیاسی حماس نیز توافق با فتح بر سر برگزاری این مراسم طی چند روز آینده را تایید کرد و گفت که نمایندگانی از جریان‌های مختلف فلسطینی در آن شرکت می‌کنند و «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان و «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در آن سخنرانی خواهند کرد.

الحیه هم برگزاری این کنگره را در راستای تکمیل وحدت تلاش‌های فلسطینی در مقابله با طرح اشغال و معامله قرن اعلام کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!