موافقت پارلمان مصر با اعزام نیرو به لیبی


موافقت پارلمان مصر با اعزام نیرو به لیبی

پارلمان مصر در جلسه‌ای با مداخله نظامی در لیبی موافقت کرد.

موافقت پارلمان مصر با اعزام نیرو به لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری مصر اعلام کردند که پارلمان مصر اجازه اعزام نیرو به لیبی را به عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور داد.

در جلسه‌ای استثنائی که برای اولین بار در تاریخ پارلمان جدید مصر بصورت کاملا محرمانه برگزار شد، نمایندگان با مداخله نظامی ارتش این کشور در لیبی موافقت کردند.

در این جلسه از حضور رسانه‌ها و کارمندان پارلمان به جز نمایندگان مجلس جلوگیری شد و به نمایندگان اجازه همراه داشتن تلفن همراه داده نشد.

پیش از این یکی از فرماندهان ارشد دولت وفاق ملی لیبی به اظهارات رئیس جمهور مصر در خصوص لیبی اشاره و تاکید کرده بود: «صحبت‌های عبدالفتاح السیسی و وزیر خارجه او حاکی از مداخله در امور داخلی لیبی است و ما هرگز اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم».

فرمانده دولت وفاق ملی لیبی همچنین از اظهارات شورای دفاع ملی مصر در مورد لزوم انجام مذاکرات سیاسی در لیبی استقبال کرده بود.

پیش از این عبدالفتاح السیسی گفته بود که ارتش مصر در صورت نیاز در درگیری‌های نظامی در لیبی دخالت خواهد کرد.

در پی سقوط معمر القذافی در لیبی، این کشور ده سالی است که روی آرامش به خود ندیده و درگیر جنگ قدرت است. دولت وفاق ملی مورد پذیرش سازمان ملل است، از سویی دیگر خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی طی حملات مکرر به طرابلس قصد دارد تا السراج را از قدرت کنار زده و خود زمام امور لیبی را در دست بگیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی