خراسان جنوبی پیشگام در رفع مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران است


خراسان جنوبی پیشگام در رفع مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران است

بیرجند - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خراسان جنوبی اولین استان کشور است که پای کار آمد تا مشکل مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری به طور کامل رفع شود.

سعید اوحدی که شامگاه دوشنبه در پایان سفر یک روزه به خراسان جنوبی از طریق شبکه خاوران با مردم سخن می‌گفت، افزود: براساس تفاهم‌نامه‌هایی که امروز در استانداری امضا شد تا پایان دولت دوازدهم یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران خراسان جنوبی احداث و ۵۳۵ فرصت شغلی نیز برای جامعه هدف مشمول و متقاضی اشتغال استان ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: اولین بار در تاریخ انقلاب ثبت شد که موضوع مسکن جامعه ایثارگری با پیگیری‌های مسوولان استانی و پشتوانه مالی دولت قابل حل است.

معاون رییس جمهوری گفت: استاندار خراسان جنوبی مدیر جدی و پیگیر هستند و تاکید کردند که در زمینه ساخت مسکن ایثارگران تا پایان دولت اتفاق ویژه‌ای بیفتد و به مرحله‌ای از بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: ۵۳۵ نفر از جامعه ایثارگری ما در خراسان جنوبی مشکل اشتغال داشتند که امروز براساس تفاهم‌نامه دوم موضوع اشتغال جامعه ایثارگری این استان هم به صفر رسید و این موضوع در شرایطی است که در تمام دنیا به واسطه کرونا با بحران بیکاری مواجه هستیم.

اوحدی گفت: طبق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ۲۵ درصد نیازهای استخدامی دستگاه‌ها اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند باید به جامعه ایثارگری اختصاص یابد و به دنبال این هستیم که با برگزاری آزمون اختصاصی برای جامعه ایثارگران، تکلیف قانونی سهمیه اشتغال ۲۵ درصد را محقق کنیم.

وی افزود: براساس بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه باید تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در مدت اجرای قانون برنامه استخدام شوند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی عنوان کرد: امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی از ظرفیت‌های بنیاد شهید در بیرجند بازدید کردیم و مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود و تیمی متشکل از ریاست هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر، معاونت بهداشت و درمان و مدیرعامل سازمان سیاحتی کوثر طی ۱۰ روز آینده به این استان سفر کنند که با حضور آنان امکانات و ظرفیت‌های بنیاد شهید استان ارزیابی مجدد خواهد شد.

وی به بازدید از مجتمع بزرگ توانبخشی ایثار متعلق به بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: همه ظرفیت‌های این مرکز تجهیز شده و این ظرفیت آن قدر عظیم است که علاوه بر اینکه می‌تواند در خدمت جامعه ایثارگری باشد در خدمت تمام مردم هم خواهد بود.

وی افزود: نگاه ما این است که بتوانیم مدلی را برای استفاده از این ظرفیت تعریف کنیم و در حد یک بیمارستان یا کلینیک کاملا مجهز و دارای ۶۷ تخت است که تیم اعزامی بنیاد شهید با حضور استاندار خراسان جنوبی تعریفی از تجهیز سیستم اقامتی این مجتمع توانبخشی خواهند داشت.

اوحدی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای توسعه‌ای خراسان جنوبی حوزه کشاورزی و دامپروری و مقوله انرژی بادی و خورشیدی است بیان کرد: ما یک هلدینگ در مجموعه سازمان اقتصادی کوثر داریم که به عنوان بزرگترین و نخستین هلدینگ امروز وارد بورس شده است و می‌تواند در این استان هم فعالیت‌هایی داشته باشد.

وی گفت: امید است با سفر تیم اعزامی از تهران به خراسان جنوبی شاهد تحول جدید در فعالیت مشترک و توسعه‌ای در خراسان جنوبی باشیم.

وی افزود: هر خدمت و اقدامی درخصوص جامعه ایثارگری کشور انجام شود، قطره‌ای هم در برابر عظمت روحی این خانواده‌ها نیست و همه اقدامات فقط برای جبران گوشه‌ای از دین بزرگ ما به جامعه ایثارگری است و همه ملت ایران نیز همیشه به احترام شهدا، خانواده شهدا و جانبازان تمام قد ایستاده‌اند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته در هیات دولت پنج مصوبه بسیار خوب و سنگین برای جامعه ایثارگری گرفته شد هرچند هیچ ارزش مادی نمی‌تواند گوشه‌ای از مشکلات جانبازان، سختی‌های آزادگان یا جای یک لحظه فراق و داغ شهید را برای فرزندش جبران کند.

وی گفت: اگر امروز از استقلال، عزت و افتخار و عظمت جمهوری اسلامی ایران می‌گوییم به برکت ایثارگری‌های این عزیران است.

اوحدی اظهار داشت: من یک عذرخواهی از جامعه ایثارگری خراسان جنوبی دارم که به دلیل محدودیت کرونا، از دیدار حضوری و چهره به چهره با آنان محروم شدم.

وی افزود: با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری امسال به نام جهش تولید ما هم در بنیاد شهید و امور ایثارگران یک جمع‌بندی را با معاونان داشتیم که مصادیق جهش و تولید را در حوزه‌های مختلف تعریف کنیم.

معاون رییس جمهوری گفت: در این راستا سه کارگروه اشتغال، مسکن و بهداشت و درمان در بنیاد شهید و امور ایثارگران تعریف شد و از همه استان‌ها خواستیم با توجه به اینکه تمامی مشکلات جامعه ایثارگری در این سه موضوع قرار دارد، با اقدامات مختلف جهش تولید را در این مباحث تجلی سازند.

وی عنوان کرد: هدف از سفر به خراسان جنوبی در راستای تحقق مصوبات این سه کارگروه است که در این راستا ۲ تفاهم‌نامه ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال ایثارگران استان خراسان جنوبی با پیگیری‌های استاندار به امضا رسید.

اوحدی گفت: مردم خراسان جنوبی در سخت‌ترین شرایط، مقاوم‌ترین مردم بوده‌اند و در حادثه طبس در این استان آن سیلی محکم را به استکبار جهانی زدیم.

وی ادامه داد: تقاضا از مردم، مسوولان و ملتی که در شرایط حساس حماسه‌ها را خلق کردند این است که در این شرایط حساس هم با وحدت، همدلی و همبستگی در کنار هم باشند و یقینا فشارها هم خواهد گذشت و درهای عزت، افتخار و سربلندی برای مردم باز خواهد شد.

وی گفت: توصیه جدی مقام معظم رهبری و رییس جمهوری رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر ویروس کرونا است چرا که رفتار این ویروس کاملا ناشناخته‌ اما رفتار ما در قبال این ویروس شناخته شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: همتی که جامعه عزیز پزشکی و درمانی دارند، ستودنی است و ما هم باید رفتاری داشته باشیم که فشار را بر دوش کادر پزشکی و پرستاری کم کنیم.

وی عنوان کرد: سرمایه‌های انسانی ما کادر پزشکی، درمانی و پرستاری به دستور مقام معظم رهبری شهید خدمت محسوب شدند و ما هم همیشه در خدمت این عزیزان خواهیم بود.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز (دوشنبه) وارد بیرجند شد و بدو ورود با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

وی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار و با همراهی استاندار خراسان جنوبی از مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز بازدید کرد.

دیدار با چند خانواده شهید و ایثارگر از دیگر برنامه‌های رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر یک روزه به خراسان جنوبی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان