افزایش موارد ابتلای کودکان پاکستان به کرونا


افزایش موارد ابتلای کودکان پاکستان به کرونا

سخنگوی دولت محلی ایالت سند پاکستان اعلام کرد از آغاز شیوع کرونا در پاکستان، 3 هزار و 249 کودک زیر 10 سال پاکستانی به کووید-19 مبتلا شدند.

افزایش موارد ابتلای کودکان پاکستان به کرونابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، منابع خبری در پاکستان از ابتلای بیش از ۳ هزار کودک پاکستانی به ویروس کرونا خبر دادند.
سایت خبری "جیو تی وی" گزارش داد "مرتضی وهاب" سخنگوی دولت محلی ایالت سند پاکستان در مصاحبه‌ای اعلام کرد: از آغاز شیوع کرونا در پاکستان، ۳ هزار و ۲۴۹ کودک زیر ۱۰ سال پاکستانی به کووید-۱۹ مبتلا شدند. تعداد افراد مبتلا به کرونا در ایالت سند در رده سنی ۱۲ الی ۱۷ سال بیش از ۱۰۰۰ نفر به ثبت رسیده است.
وی تصریح کرد: ابتدا تصور می‌شد ویروس کرونا در کودکان تاثیر چندانی ندارد، اما گذشت زمان و آمار‌ها نشان داد که ویروس در حال تغییر شکل است و نحوه مبتلا شدن افراد نیز تغییر یافته؛ از این رو ابتلای کودکان به کرونا را باید جدی گرفت.
گفتنی است ایالت سند با بیش از ۱۱۳ هزار مبتلا بیشترین درگیری با بیماری کووید-۱۹ در پاکستان را دارد و تا کنون بیش از ۱۹۹۳ بیمار کرونایی در این ایالت جان باخته اند. این درحالی است که شیوع گسترده کرونا همچنین برنامه‌های واکسیناسیون علیه فلج اطفال دولت پاکستان را نیز به حالت تعلیق درآورد و براساس برآوردها، حدود ۴۰ میلیون کودک پاکستانی از دریافت این واکسن مهم محروم شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان