هرسین هم صاحب سی تی اسکن شد


هرسین هم صاحب سی تی اسکن شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: با پیگیری‌های مستمر تیم مدیریتی دانشگاه یک دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس در بیمارستان شهدای شهرستان هرسین به بهره برداری رسید.

دکتر تورج شیرزادیان روز سه شنبه به ایرنا افزود: این دستگاه یکی از جدیدترین محصولات کمپانی زیمنس آلمان به نام somatom go است.
وی اضافه کرد: برای خرید این دستگاه که از محل منابع داخلی دانشگاه تامین اعتبار شده ۲۵ میلیارد ریال برای آماده سازی محل و هزینه دستگاه ارز دولتی هزینه شده که مبلغی نزدیک به ۶ میلیارد تومان معادل ارز آزاد می باشد.
شیرزادیان اظهار داشت: دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در کنار سایر روش‌های تشخیصی کروناویروس کمک شایان توجهی به تشخیص و درمان بیماران این شهرستان خواهد کرد.
مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خرید این دستگاه از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت و با ارز دولتی صورت پذیرفته است.
وی همچنین گفت: پیشتر هم چهار دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان های کرمانشاه راه اندازی شده بود.
شهرستان هرسین با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۴۱ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!