امسال 12 نفر بر اثر مصرف الکل در مازندران فوت کردند


امسال 12 نفر بر اثر مصرف الکل در مازندران فوت کردند

ساری - ایرنا - پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که در سه ماهه بهار امسال 12 نفر در استان بر اثر مصرف الکل جان خود را از دست دادند .

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران ، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل فقط فوت یک نفر به علت مصرف الکل در استان ثبت شده بود.

بنابراین گزارش ، در این مدت سه نفر در بابل ، ۲ نفر در قائشهر و یک نفر هم در هر یک شهرهای آمل ، نور ،نوشهر ، ساری ،محمود آباد ،چالوس و بهشهر بر اثر مصرف الکل فوت کردند.

طبق این گزارش ، قربانیان ۱۰ مرد و ۲ نفر زن بودند که هشت نفر از آنان در ماه فروردین ، سه نفر در اردیبهشت و یکنفر نیز در ماه خرداد جان باخت.

پزشکی قانونی مازندران به خانواده ها هشدار داده است که مراقب فرزندان، نوجوانان و جوانان خود باشند و توصیه ها و هشدارهای لازم را به آنان ابلاغ کنند.

اگرچه پزشکی قانونی مازندران در گزارش خود به احتمال مصرف الکل یا مشروبات الکلی به عنوان شیوه نادرست منجر به مرگ برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا اشاره ای نکرد ، ولی به نظر می رسد با توجه به نبود سابقه مرگ بر اثر مصرف مشروبات الکلی در دوره زمانی سال های گذشته و شیوع کرونا در این دوره زمانی در مازندران ، این موضوع با بیماری کرونا ارتباط داشته باشد.

در پی اعلام رسمی پزشکی قانونی مازندران مبنی بر این که در فاصله زمانی اول تا ۱۹ اسفند سال گذشته ۱۲ نفر در استان بر اثر مصرف الکل جان خود را از دست دادند ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد شایعات تاثیر گذاری شرب الکل برای جلوگیری از انتقال ویروس گرونا به بدن ، توضیح داد که شرب مشروبات الکلی حتی با حجم کم دارای عوارض بوده و سلامت انسان را در معرض تهدید قرار می دهد .

بنابر این گزارش ، الکل متانول به دلیل سمی بودنش در تماس با پوست ، جذب بدن شده و متناسب با میزان جذب پوستی ، عوارضی همچون کوری ، مسمومیت کلیوی و مرگ را می تواند به دنبال خواهد داشت.
ویروس کرونا سی ام بهمن ماه ۹۸ با شناسایی ۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بابل در استان مازندران شیوع یافت و پس از حدود ۲ ماه روند نزولی آمار بیماران، بار دیگر از نیمه اول تیرماه سال جاری به دلیل آنچه که عادی سازی رفتاری نسبت به ویروس کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور بدون حفاظت فیزیکی در مجامع عمومی از جمله مراسم عزا و عروسی اعلام شد، آمار بیماران کووید ۱۹ در استان مازندران افزایش یافت به طوری که طبق آمار ۲۴ ساعت گذشته در ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل یکهزار و ۷۲۵ بیمار کووید ۱۹ بستری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو