تاثیر مراقبت والدین در سلامت فرزندان


تاثیر مراقبت والدین در سلامت فرزندان

نتایج تحقیقات نشان داد، کودکانی که در دوران کودکی تحت مراقبت و پرستاری افرادی غیر از والدین هستند، 30 سال بعد، چهار برابر بیشتر از افرادی که در کنار والدین بزرگ‌شده‌اند، مشکلات سلامتی گزارش کردند.

به نقل از نیوز، محققان دریافتند، بزرگسالانی که دوران کودکی خود را در مکانی غیر از خانه و دور از والدین بودند، 10 سال بعد، 40 درصد ابتلا به بیماری در آنان مشاهده شد و این آمار، در دهه دوم 85 درصد افزایش یافت.

تحقیقات کالج دانشگاهی لندن و دانشگاه کینگز لندن در بریتانیا حاکی از آن است، افرادی که دوران کودکی خود را با فردی غیر از والدین سپری می‌کنند، احتمال بیشتری برای گزارش مشکلات سلامتی در بزرگسالی دارند.

محققان داده‌های مرتبط با 350 هزار نفر را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند، آیا کودکانی که تحت مراقبت پرستار، مهدکودک، اقوام و یا هر فرد دیگری هستند، نسبت به کودکان تحت مراقبت والدین، آینده بهتری دارند یا خیر؟

نتایج نشان داد، بزرگسالانی که در هر نوع مدل مراقبتی رشد کردند، 10، 20 و 30 سال بعد با مشکلات سلامتی بیشتری مواجه شدند.

همچنین در افرادی که با یک فامیل بزرگ‌شده‌اند، احتمال ابتلا به بیماری و گزارش مشکلات سلامتی از 21 درصد به 43 درصد در دوره 30 ساله متغیر بود.

در مقایسه، بزرگسالانی که در کنار والدینشان رشد کرده‌اند، تنها بعد از 10 سال، 13 درصد مشکلات سلامتی را گزارش کردند و بعدها به 21 درصد افزایش یافت.

محققان اظهار کردند که افراد می‌توانند در طول رشد خود از سلامت روان پشتیبانی کنند و همیشه فرصت‌هایی برای تغییر هست که افراد باید به آن توجه کنند.

یافته‌های این تحقیق در مجله Public Health ارائه‌شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!