تراژدی انسانی در یمن در صورت ادامه محاصره


تراژدی انسانی در یمن در صورت ادامه محاصره

وزارت بهداشت یمن در بیانیه ای ضمن محکوم کردن محاصره اقتصادی نظامی عربستان از وقوع یک تراژدی در این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، وزارت بهداشت یمن در بیانیه ای ضمن محکوم کردن محاصره اقتصادی نظامی عربستان از وقوع یک تراژدی در این کشور هشدار داد. در این بیانیه گفته شده است که تعداد کودکان دچار سوءتغذیه هر روز بیشتر می شود.

به گفته وزارت بهداشت یمن بمباران زیرساختهای یمن از یک طرف و از طرف دیگر محاصره اقتصادی این کشور موجب کمبود مواد غذایی و تولد نوزادانی با وزن کم می شود.

در این بیانیه آمده است این کمبودها را باید به کمبود سوخت نیز اضافه کنیم چون نیروهای نظامی سعودی در بندر حدیده مانع ورود کشتی های یمنی حامل سوخت و کالاهای اساسی به این بندر می شوند.

این وزارتخانه در گفتگو با شبکه المسیره عنوان کرد: اگر چنین شرایطی در کشور ادامه یابد، باید منتظر فاجعه انسانی و یک تراژدی تمام عیار باشیم. چند روز پیش مقام های یمنی از بی تفاوتی نیروهای سازمان ملل در برخورد با سعودی ها در بندر حدیده خبر داده بودند.

طبق توافق استکهلم برای آتش بس در بندر حدیده قرار است عربستان مانع ورود کشتی های یمنی نشود ولی بارها این توافق از سوی سعودی ها نقض شده است. عربستان بعد از این توافق بارها بندر حدیده و این شهر را بمباران کرده است.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند