امکان سوءاستفاده از ماسک‌های دور افتاده وجود ندارد


امکان سوءاستفاده از ماسک‌های دور افتاده وجود ندارد

مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان اعلام کرد: امکان سوء استفاده از ماسک‌های دورافتاده و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید وجود ندارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بابک مهدی‌آزاد با بیان اینکه تاکنون موردی از بازگرداندن ماسک‌های استفاده شده در همدان مشاهده نشده است، گفت: تمیز کردن، شست‌وشو و بازگرداندن ماسک‌های مصرف شده به چرخه تولید موضوع قابل هضمی نیست و قطعاً ماسک نو و دست دوم قابل تشخیص است.

وی با اشاره به کلیپی که چند روز گذشته در رابطه با بازگرداندن ماسک‌های استفاده شده در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: این فیلم جعلی بود و واقعیت نداشت.

مهدی‌آزاد تصریح کرد: با پیگیری خبرنگار صدا و سیما مشخص شد گودبرداری ساختمانی سبب تخریب ساختمان تولیدی ماسک شده بود و ‌ماسک‌ها را به خاطر محاسبه ضرر و زیان از زیر خاک بیرون می‌آوردند.

وی درباره زباله گردهای مبتلا به کرونا در همدان بیان کرد: آماری از مبتلایان این افراد به کرونا در دست نیست، سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با ضایعاتی‌ها در ارتباط مداوم است و تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلا به کرونا از آن‌ها دریافت نکرده‌ایم.

مهدی‌آزاد با اشاره به اینکه احتمال امکان انتقال کرونا از طریق زباله گردها به گرمخانه‌ها وجود ندارد، گفت: معمولاً بی‌خانمان‌ها به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند و زباله گردها در این مکان‌ها حضور نمی‌یابند.

مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در پایان مطرح کرد: زباله‌ها طبق روال قبل به طور ۲۴ ساعته از سطح شهر جمع آوری و پسماندهای شهری به طور روزانه دفن می‌شود.

کد خبر 532907

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا