مرحله دوم «رزمایش همدلی» در کرمانشاه کلید می‌خورد


مرحله دوم «رزمایش همدلی» در کرمانشاه کلید می‌خورد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی و کمک مومنانه در فاصله اعیاد قربان تا غدیر خبر داد.

محسن رخصی در نشست خبری امروز (31 تیر) با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت برگزاری رزمایش مواسات و همدلی در جامعه در دوران شیوع کرونا، گفت: در همین راستا مردم و خیرین استان کرمانشاه نیز همپای دیگر مردم ایران به این فرموده لبیک گفته و حضور جانانه ای در این رزمایش داشتند.

رخصی از جمع آوری کمک 17 میلیارد تومانی در این رزمایش تنها در بخش تهیه غذای گرم و بسته های حمایتی خبر داد وافزود: از این میزان 2.6 میلیارد تومان در زمینه پخت غذای گرم و 14.5 میلیارد تومان در زمینه تهیه بسته های حمایتی صرف شده است.

وی افزود: در ابتدای ماه مبارک امسال 10 آشپزخانه مهدوی در سطح استان جهت پخت غذای گرم برپا شد که با توجه به افزایش کمک خیرین در رزمایش همدلی و مواسات، این تعداد در پایان ماه مبارک به 50 آشپزخانه افزایش یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این آشپزخانه ها در طول ماه مبارک رمضان، 180 هزار پرس غذای گرم تهیه و با رعایت پروتکل های بهداشتی درب منزل نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: همچنین در طول ماه مبارک رمضان 70 هزار بسته حمایتی برای خانوارهای نیازمند تهیه و میان آنها توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شروع مرحله دوم طرح رزمایش همدلی و کمک مومنانه از عید قربان، گفت: در فاصله اعیاد قربان تا غدیر مرحله دوم این رزمایش بصورت برجسته مطرح خواهد شد و این انتظار هست که خیرانی که در مرحله اول پای کار آمدند، در این مرحله هم پای کار آمده و از نیازمندان دستگیری کنند.

مرحله دوم «رزمایش همدلی» در کرمانشاه کلید می‌خورد

ایتام کرمانشاهی 33 هزار "حامی" دارند/ هدف‌گذاری جذب 17 هزار حامی دیگر

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در ادامه از جذب 1500 حامی جدید در امسال خبر داد وافزود: ابتدای سال گذشته تنها 20 هزار حامی در سطح استان داشتیم که این تعداد در پایان همین سال به 33 هزار نفر رسید و برنامه داریم با جذب 17 هزار حامی دیگر این تعداد را به بیش از 50 هزار حامی برسانیم.

وی با اشاره به وجود 7500 یتیم در سطح استان گفت: در حال حاضر بطور متوسط پرداختی ماهانه به هر یتیم از سوی حامیان 390 هزار تومان است و اگر بتوانیم حامیان بیشتری جذب کنیم، این پرداختی هم رشد چشمگیری خواهد داشت.

رخصی خاطرنشان کرد: در راستای اعتمادسازی و شفاف سازی پرداختی صورت گرفته از سوی حامیان، این مبالغ پرداختی بصورت مستقیم و آنلاین به حساب ایتام واریز شده و وارد حساب کمیته امداد نمی شود.

هدف گذاری ایجاد 6000 "شغل"

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در ادامه از بیکاری به عنوان یکی از معضلات اصلی استان یاد کرد وافزود: در همین راستا کمیته امداد هم در این زمینه احساس مسئولیت کرده و با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تلاش دارد سهمی در این زمینه ایفا کند.

وی افزود: سال گذشته 5590 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر 183 میلیارد تومان در اختیار مددجویان و افراد نیازمند متقاضی تسهیلات اشتغالزایی قرار گرفت.

وی افزود: سقف این تسهیلات 50 میلیون تومان بوده و با پرداخت این تسهیلات 5590 شغل در استان در سال گذشته ایجاد شد و این میزان اشتغالزایی توانست رتبه اول کشوری را برای کمیته امداد استان در بحث اشتغالزایی به همراه داشته باشد.

رخصی خاطرنشان کرد: امسال نیز ایجاد شش هزار شغل را از محل پرداخت همین تسهیلات هدف گذاری کرده ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به تسهیلات پرداختی صندوق امداد ولایت داشت و افزود: سال گذشته 6681 فقره تسهیلات در قالب تسهیلات مسکن، گره گشایی، تعمیرات مسکن و ... با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد تومان به افراد متقاضی پرداخت شد.

وی افزود: همچنین از طریق هم افزایی اعتبارات 3461 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان از طریق بانک مهر در اختیار متقاضیان کمیته امداد قرار گرفت.

رخصی به اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن هم اشاره ای داشت و افزود: هفته گذشته ساخت واحدهای مسکونی مددجویان توسط سپاه به پایان رسید و در مجموع 292 واحد مسکونی برای مددجویان در سطح استان احداث و تحویل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج