20 دوره تربیت مصلحین خانواده در همدان برگزار می‌شود


20 دوره تربیت مصلحین خانواده در همدان برگزار می‌شود

همدان _ ایرنا_ مدیر بنیاد قرآن استان همدان با بیان اینکه مصلحین و حکمین قرآنی سفیران صلح و سازش در جامعه هستند گفت: در عقد قرارداد با دادگستری همدان 20 دوره تربیتی مصلحین برگزار می‌شود.

جواد صدیق روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور افزایش بهره مندی از ظرفیت نهادهای مردمی، معتمدان، ریش سفیدان و میانجیگری عرفی در صلح و سازش برای پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی به ویژه تقویت امر داوری در پرونده‌های طلاق، دوره های آموزشی تربیت ویژه مصلحین و حکمین قرآنی در استان پیش بینی شده است.

وی افزود: براساس قرارداد بین بنیاد قرآن و معاونت پیشگیری از جرائم دادگستری استان همدان، از این پس صدور حکم طلاق منوط به رای حکمین خانواده است و همه اختلافات خانوادگی به حکمین ارجاع داده می‌شود.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان با اشاره به اینکه این طرح در قالب چهار دوره مقدماتی تا پیشرفته اجرا خواهد شد، گفت: در هریک از دوره‌ها بیش از ۲۰ مصلح خانواده حضور خواهد داشت که در مجموع ۱۰۰ نفر از این دوره‌های آموزشی بهره‌مند خواهند شد.

صدیق با بیان اینکه شرکت‌کنندگان باید از نظر علمی بالا بوده و سن بالای ۴۰ سال داشته باشند عنوان کرد: آموزش مراحل حل اختلاف و روانشناسی اختلاف، نشاط در خانواده، ارتقای سطح آگاهی‌ های اجتماعی و فرهنگی مصلحین و آشنایی با مفاهیم تربیتی مورد نیاز خانواده‌ ها از اهداف این طرح است.

به گفته وی کسانی که تمایل به حضور دراین دوره آموزشی را داشته باشند می‌توانند با بنیاد قرآن استان تماس حاصل کنند و نیز کلاس‌های نهج‌البلاغه و تفسیر و آموزش قرآن این مجموعه همچون سابق به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل بنیاد قرآن برگزار می‌شود.

بنیاد قرآن یک سازمان ملی و مردمی است که به منظور توسعه و ترویج فرهنگ مقدس قرآن کریم در جامعه و تقویت و حمایت از جلسات قرآنی و خادمان و قاریان و حافظان قرآن در سال ۱۳۷۵ زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تأسیس شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان