هزینه توسعه برای دولت‌ها زیاد است


هزینه توسعه برای دولت‌ها زیاد است

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: هزینه توسعه برای دولت‌ها زیاد است.

دکتر سیدعلی نادر دهقانی در دیدار با مریم پورسرتیپ، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، اظهار کرد: هزینه توسعه در ابعاد مختلف برای دولت‌ها در کشور زیاد است.

وی دلیل چنین وضعیتی را شکل‌گیری محدود نهادهای علمی، قابل اعتماد و پیشرو دانست و گفت: جهاد دانشگاهی به نظر می‌رسد در این بخش کارهای بزرگی اجرا و تلاش گسترده‌ای را برای کاهش هزینه‌های توسعه کشور حداقل در حوزه‌هایی مانند تولید فناوری، ارائه خدمات فناورانه، موضوعات فرهنگی، اجتماعی و حوزه رسانه انجام داده است.

دکتر دهقانی با اشاره به فعالیت‌های موفق جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه‌های مراکز رشد، اشتغال، آموزش، پژوهش‌های کاربردی و حوزه فرهنگی، گفت: جهاد دانشگاهی لرستان یک ظرفیت بالا برای تولید برنامه‌های کاربردی، تولید محصولات و خدمات فناورانه با حمایت از جوانان علاقه‌مند استان ایجاد کرده‌ است؛ همچنین در طرح‌ ملی توسعه‌ و ساماندهی مشاغل خانگی یا زنان سرپرست خانوار مسیرهای خوبی را ایجاد کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: جهاد دانشگاهی همیشه خود را در کنار دولت‌ها و محصول نظام می‌داند ولی اعتقاد داریم دولت‌ها و مدیران ملی و منطقه‌ای می‌توانند در این بخش از این ظرفیت بزرگ بهره بیشتری را برای توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور ببرند.

وی جهاد دانشگاهی را ساختاری علمی با ایده‌های خوب دانست و افزود: جهاد دانشگاهی منتظر نمانده و هرجا ایده‌ای مؤثر پیدا کرده است آن‌را در کشور با روحیه جهادی در بستر فرهنگ موجود در این نهاد پیاده کرده که یک نمونه شاخص فعالیت‌هایی است که در حوزه سلول‌های بنیادین در سطح ملی و مرکز درمان ناباروری در سطح استان‌هاست.

دکتر دهقانی با اشاره به سایر فعالیت‌های این نهاد، اظهار کرد: اعتقاد داریم با همه مشکلات موجود می‌شود کارهای بزرگی را به ویژه در استان لرستان انجام داد و با همین اعتقاد نیز در حوزه‌هایی مانند تولید فناوری، حوزه درمان ناباروری، حوزه کشاورزی و کشت گیاهان دارویی و نیز حوزه‌های فرهنگی و رسانه آنچه که قابلیت و امکان داشته انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌ها به ویژه در بخش موضوعات فرهنگی ـ اجتماعی با اداره‌کل امور اجتماعی استانداری، گفت: فعالیت‌های پژوهشی انجام شده زیادی در این بخش در جهاد دانشگاهی لرستان انجام شده و رفرنس و منابع علمی خوبی که می‌تواند برای برنامه‌ریزی‌ عملیاتی مورد استفاده قرار گیرد ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هم در زمینه تدوین برنامه‌ها و هم در حوزه اجرا آمادگی لازم برای توسعه همکاری‌ها را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی