خبرگزاری شبستان فرصتی برای معرفی توانمندی های مجامع دینی است


خبرگزاری شبستان فرصتی برای معرفی توانمندی های مجامع دینی است

حجت الاسلام رضا سعادت فر گفت:یکی از ضرورت های امروز جامعه، معرفی توانمندهای مجامع دینی است و خبرگزاری شبستان فرصتی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های مجامع دینی و پرداختن به کمبودها و مشکلات آنها است.

حجت الاسلام «رضا سعادت» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از ضرورت های امروز جامعه، معرفی توانمندهای مجامع دینی است و خبرگزاری شبستان فرصتی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های مجامع دینی و پرداختن به کمبودها و مشکلات آنها است.

امام جمعه جیرفت افزود: به همین منظور این رسانه اختصاصی حوزه دین باید مثلثی را تشکیل داده و یکی از اضلاع آن را به مطالبه گری از مجامع دینی اختصاص دهد چرا که ثمره مطالبه گری پویایی و فعالیت بیشتر مجامع دینی را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اضلاع این مثلث بایستی بیان و معرفی توانمندی های مجامع دینی به جامعه باشد تا آنها از این ظرفیت بیش از پیش بهره ببرند و اما ضلع سوم این مثلث بایستی بیان و مطالبه گری کمبودها و مشکلات این مجامع از مسئولین باشد و شکل گیری این مثلث موجب پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود.

حجت الاسلام سعادت فر بیان کرد: مصلی های نماز جمعه بخشی از مجامع دینی هستند که با کمبود بودجه و اعتبار روبرو هستند بنابراین رسانه های حوزه دین و مسجد باید مشکلات و کمبودها را به گوش مسئولین برسانند.

امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که کلیه رسانه ها بایستی در حوزه دین فعالیت کنند، اظهار کرد: برخی از رسانه ها همچون خبرگزاری شبستان به طور اختصاصی در این حوزه فعالیت دارند و قطعا هر چه تولید محتوای دینی این رسانه بیشتر شود جامعه در مورد مسائل دینی قوی تر شده و وقتی جامعه ای دینی قوی شد در برابر تهاجمات فرهنگی مقاوم تر شده و آسیب های اجتماعی آن به حداقل می رسد.

وی ابراز کرد: معرفی اماکن مذهبی و مساجد کار ارزنده ای است که از سوی خبرگزاری شبستان در حال انجام می باشد و نکته قابل توجه در خصوص معرفی این اماکن، پرداختن به کلیه ابعاد و ظرفیت های آنها است یعنی علاوه بر معرفی بُعد مادی این اماکن باید بر روی تاثیرگذاری تربیتی و ظرفیت تحول زایی آن در جامعه بیشتر تاکید کرد تا مردم بدانند حضور آنها در این مجموعه ها موجب درمان آلام معنوی و تقویت بنیه دینی آنها می شود و تحقق این امر موجب جذب بیشتر مردم به سمت اماکن مذهبی و مساجد می شود.

حجت الاسلام سعادت فر تاکید کرد: یک مسجد دارای ظرفیت های عبادی، پایگاه مقاومت، کانون فرهنگی هنری، مرکز نیکوکاری، هیئت مذهبی و حتی صندوق قرض الحسنه و بایستی در معرفی آن به جامعه از زوایای مختلف به آن پرداخته شود تا هم مسجد معرفی شده باشد و هم برای سایر مساجد الگوسازی کنیم البته که خبرگزاری شبستان تاکنون در این خصوص فعالیت های بسیاری انجام داده است.

امام جمعه جیرفت اضافه کرد: در برخی از شهرها حرم ها، مساجد و مصلی ها که مکانی معنوی هستند، مدرسه دایر شده است به طور مثال در سیرجان و جیرفت در مصلی مدرسه تاسیس شده است رسانه دینی باید از بُعد روایی، مسائل اجتماعی و عملکرد به آنها بپردازد.

وی در خاتمه عنوان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه و همچنین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت باید با برنامه ریزی از ظرفیت خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی و مسجدی در انعکاس فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و قرآنی خود بهره کافی را ببرند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی