صندوق‌های پژوهش و فناوری مناسب سرمایه گذاری هستند


صندوق‌های پژوهش و فناوری مناسب سرمایه گذاری هستند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری، صندوق پژوهش و فناوری است.

سورنا ستاری امروز (سه شنبه- ۳۱ تیر ماه) در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید که با حضور استاندار، رواسای دانشگاه های مختلف و مسئولان استان اصفهان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه اقتصاد دانش بنیان را توسعه می دهد همین خواستن‌ها است.

وی افزود: تفکر توسعه اقتصاد دانش بنیان در اصفهان نهادینه شده و خوشبختانه استاندار اصفهان مبنا را بر این اصل قرار داده است. وظیفه ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز حمایت از این اقدامات است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در حوزه زیرساخت های استان هر کمک و حمایتی بتوانیم می کنیم، تصریح کرد: وظیفه ساخت اکوسیستم بر عهده استان است، اما در این راه هر کمکی که بتوانیم دریغ نخواهیم کرد.

ستاری بر ضرورت فعال تر شدن صندوق پژوهش و فناوری استان تاکید کرد و گفت: این صندوق اکنون در حال ارائه خدمات خوبی است، اما هنوز جای کار بیشتر دارد. اکنون صندوق پژوهش اصفهان ۴۲ میلیارد تومان بودجه دارد.

به گفته وی یکی از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در اینجا هستیم که اکوسیستم فناوری را بهتر و بیشتر فعال کنیم و در این راه همه باید با هم، هم قسم شوند تا موانع کسب و کار از جلوی پای جوانان برداشته شود.

ستاری ادامه داد: در شهر فضایی برای جوانان نداریم و اکنون این کارخانه نوآوری در استان اصفهان می تواند در زمینه اشتغالزایی کمک کند.

وی افزود: بخش خصوصی باید سرمایه‌های بیشتری را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهد.

وی همچنین بر ضرورت ورود دانشگاه ها به درآمدزایی تاکید کرد و گفت: پژوهشی که تنها با حمایت دولت باشد محصول نخواهد داشت.

مشکل «ملت بلون» در اصفهان به زودی رفع می شود

همچنین عباس رضایی –استاندار اصفهان در این نشست اظهار کرد: خبر تولید داروی آی وی آی جی بسیار مسرت بخش است و اینکه چقدر این دارو از خروج ارز در کشور جلوگیری می کند، مایه مباهات هر ایرانی است.

وی افزود: در شرایط ناجوانمردانه تحریم ها، شنیدن این خبر که تا دو هفته دیگر این دارو به بازار می آید، بسیار امیدوارکننده است و این اقدام ناشی از نگرش مثبت معاونت علم و فناوری است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه خوشبختانه در اصفهان جزء اولین تولیدکنندگان ماسک جراحی و ان ۹۵ بودیم، تصریح کرد: در وضعیت فعلی نیز روزانه ۴۸۷ هزار ماسک در اصفهان تولید می‌شود که به ۲۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز توزیع می کنیم؛ علاوه بر این روزانه ۱۳ هزار لیتر مایع ضد عفونی در اصفهان تولید می‌شود.

رضایی تاکید کرد: مشکلات دستگاه ملت بلون یکی از معضلات اصلی در اصفهان است و شرکت بهیار صنعت قول تولید این دستگاه تا چند هفته دیگر را داده است.

وی با بیان اینکه در پاییز و زمستان به دلیل تشخیص سخت کرونا و آنفلوانزا ممکن است دچار مشکل شویم، تاکید کرد: باید به فکر تولید واکسن آنفلوآنزا باشیم.

استاندار اصفهان یکی از مهمترین سرمایه های استان اصفهان را منابع انسانی آن دانست و گفت: با نگرش مثبت می توانیم از وابستگی نجات یابیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری میان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان و صندوق پژوهش و فناوری به امضا رسید.

سورنا ستاری- معاون علم و فناوری ریاست جمهوری در سفری یک روزه از اصفهان بازدید کرد. بازدید از پژوهشکده زیست فناوری رویان و محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان)، افتتاح ساختمان غدیر شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و بازدید از ساختمان فرصت، فاز توسعه ای شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از برنامه های یک روزه معاون علم و فناوری ریاست جمهوری به اصفهان بود.

در این سفر مرکز نوآوری سلامت دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افتتاح و همچنین در بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، پروژه های پارک تجهیزات پزشکی و کارگاه تلاش افتتاح شد. بازدید از کارگاه های مستقر و نمایشگاه محصولات فناورانه و دانش بنیان و آغاز به کار بهسازی و راه اندازی کارخانه نوآوری اصفهان نیز از دیگر برنامه های امروز بود. در ادامه این سفر یک روزه نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید نیز با حضور مسئولان استان و روسای دانشگاه های مختلف اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی