تشییع پیکر حاج سید محمدحسن طباطبایی در حرم مطهر رضوی


تشییع پیکر حاج سید محمدحسن طباطبایی در حرم مطهر رضوی

حجت‌الاسلام سید محمدحسن طباطبایی شیرازی، استاد اخلاق، از اساتید باسابقه حوزه‌های علمیه مشهد و مدیر مدرسه علمیه الحجه(ع) مشهد امروز و در سن 73 سالگی دار فانی را وداع گفت.

استاد حاج سید محمدحسن طباطبایی شیرازی که سال‌ها در جهت شکوفایی احکام نورانی اسلام و ترویج معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) مشغول تدریس و تبلیغ بود، در سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

ایشان از خطبا، اساتید اخلاق و مدیران موفق حوزه علمیه مشهد بوده و از محضر علمی استاد صالحی، ادیب نیشابوری و سید ابراهیم حجازی بهره برده است. استاد حاج سید محمدحسن طباطبایی از مقلدان و مبلغین حضرت امام خمینی(ره) بود، مبارزات سیاسی خود را قبل از انقلاب علیه رژیم ستم‌شاهی از نجف اشرف شروع کرد و بعد از انقلاب خدمات ممتاز و ماندگاری در حوزه‌های علمی، اجتماعی و تربیتی از خود بر جای گذاشت.

این فاضل ارجمند، سراسر عمر با برکت خویش را در مسیر تبلیغ و شعائر دینی گذراند و با دغدغه فراوانی که نسبت به پرورش طلاب و شاگردان امام صادق(ع) داشت، توانست در طول حیات علمی و معنوی خود با پذیرفتن مدیریت مدرسه علمیه الحجه(عج) قریب به نیم قرن به تربیت شاگردان مکتب امام صادق (ع) و در ترویج احکام و اخلاق نبوی گام‌های موثر و مهمی بردارد و با تلاش مستمر خود، نیروهای شایسته و فرهیخته‌ای را در دامن حوزه های علمیه پرورش دهد.

مرحوم استاد طباطبایی شیرازی که در محضر اساتید مطرح نجف و مشهد تلمذ نموده بود، در تربیت طلاب و مبلغین برجسته و مدیریت مدرسه علمیه الحجه(ع)، حدود ۴۵ سال اهتمام ویژه‌ای داشت.بی‌شک خدمات این عنصر خدوم و فاضل عامل که از روحانیون همراه انقلاب بود، از خاطره شاگردان و ارادتمندان ایشان محو نخواهد شد.

پیکر این عالم ربانی، فردا، اول مردادماه ۹۹، ساعت ۹ صبح از مدرسه علمیه الحجه(ع) واقع در میدان شهدا (شیرازی ۲۱) به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور