وزیر ارشاد: شهدا الگوهای بزرگ برای همه زوایای زندگی ما هستند


وزیر ارشاد: شهدا الگوهای بزرگ برای همه زوایای زندگی ما هستند

بجنورد- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهیدان الگوهایی بزرگ برای زوایای مختلف زندگی ما هستند و اگر می خواهیم به قله و هدف خلقت و خلوص واقعی برسیم باید از شهدا الگو بگیریم.

سیدعباس صالحی عصر سه شنبه در ارتباط زنده ویدئوکنفرانسی با خانواده شهیدان حمیدی‌زاده در بجنورد، مرکز خراسان شمالی که در قالب طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم برگزار شد، اظهار داشت: ارتباط با خانواده شهدا برای ما افتخار است و امروز در چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس، یادآوری این حماسه و قدردانی از خانواده شهدا مایه مباهات همه ماست.
وی با تاکید بر تداوم راه شهدا گفت: با همین نگاه برنامه های مختلفی از جمله طرح سه شنبه های تکریم تدوین شده تا در خدمت خانواده شهدا باشیم و به یاد بیاوریم که همچنان خاطرات شهدا در ذهن و فکر ما زنده است و همه باید قدردان شهدا و خانواده آنان باشیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از شهیدان به عنوان سبکبالانی یاد کرد که در دامنه و عمق اخلاص و فداکاری بالیده اند، اظهار داشت: ما دو نوع علم و آگاهی داریم؛ آگاهی که آموختنی است و آگاهی که در جان انسان‌ها نفوذ دارد و شهدا از آن انسان‌هایی هستند که دارای علم و آگاهی درونی و عمقی بوده اند که از سرچشمه وجودی آنان جوشیده، لذا حکمت‌هایی در زندگی آنان مشاهده می کنیم که شاید هیچ جای دیگر نتوان به این حکمت ها رسید.
صالحی، شهدا را چراغ راه زندگی خواند که ما را در مسیر درست الهی هدایت می کنند و افزود: امید داریم در طرح سه شنبه های تکریم بتوانیم عطر و بوی معطر شهدا و خانواده شهدا را به جامعه به ویژه نسل جوان منتقل کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضرت زینب (س) به عنوان اسوه صبر و مقاومت نام برد و با اشاره به بیان خاطرات مادر شهیدان حمیدی زاده گفت: واژه‌هایی که این مادر شهید به کار برد هرچند ساده بود اما مفهومی بلند داشت و لازم است این مفاهیم برای نسل جوان امروز هم بازگو شود.
صالحی، شهادت را بخش عظیمی از سرمایه‌های معنوی جامعه خواند و با بیان اینکه این مواجهه به همه کمک می کند راه برای ادامه مسیر چهل ساله دوم انقلاب فراهم شود، گفت: در این دیدارها، خاطرات خوب و ارزشمندی برای نسل جوان وجود دارد که می توانند بی واسطه از آن الگوبرداری کنند.
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز در این ارتباط زنده تصویری از حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح سه شنبه های تکریم تقدیر کرد و گفت: این طرح به مناسبت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس و با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرایی می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی به بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر سال ۹۱ به خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: رهبری در سخنان خود بر پویایی کانون‌های فرهنگی و هنری با همکاری بسیج تاکید کردند که در این راستا تفاهمنامه ای با هدف تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری منعقد شده که امیدواریم مایه خیر و برکت برای مساجد باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز با اشاره به قدر و منزلت شهدا، گفت: خدا به شهدا کرامت بخشیده و هر که به شهدا متصل شود، از این کرامت بهره می‌برد.
حجت الاسلام والمسلمینچنین ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه شهدا با عطر خوشبوی خود جامعه را معطر می کنند ضمن اینکه تابلو راه زندگی ما نیز هستند، اظهار داشت: از استواری و صلابت چنین مادرانی است که فرزندانی شاخص و نام‌آور تربیت می شود که یکی در دوران دفاع مقدس و یکی هم در دفاع از حریم حرم اهل بیت (ع) نقش آفرینی کرده و به فیض شهادت رسیده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم با بیان اینکه این استان به عنوان گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها، در دوران دفاع مقدس، سه هزار شهید تقدیم کرده است، افزود: بزرگداشت شهدا و خانواده شهدا یکی از وظایف اصلی همه ما به شمار می‌رود.
حسین فرخنده گفت: تلاش می کنیم با بهره گیری از ظرفیت ۳۷۶ کانون فرهنگی و هنری مساجد، این طرح را تا پایان هفته دفاع مقدس پیگیری و اجرایی کنیم.
وی با بیان اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس برنامه های متنوعی در حوزه های مختلف تدوین شده است، افزود: از ویژگی های مهم این برنامه ها لحاظ کردن پیوست دفاع مقدس در همه مناسبت ها از جمله روز خبرنگار و روز سینما است.
در این مراسم از مادر بزرگوار شهیدان نریمان حمیدی زاده، شهید دوران دفاع مقدس و فیروز حمیدی زاده، نخستین شهید مدافع حرم خراسان شمالی و نیز همسر و فرزندان شهید فیروز حمیدی زاده قدردانی شد.
گفتنی است، مادر شهیدان والامقام حمیدی زاده همچنین خواهر شهید عقیل حمیدی پور، از شهدای دفاع مقدس است.

آیین مزبور در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا