«فن نوشتن» راهنمای کاربردی از دبستان تا دانشگاه


«فن نوشتن» راهنمای کاربردی از دبستان تا دانشگاه

اراک - ایرنا - «فن نوشتن» عنوان کتابی است که به قلم «فرح امامی نائینی» نوشته شده و راهنمایی کاربردی برای بهبود مهارت در نوشتن از دبستان تا دانشگاه است.

این کتاب ۲۸۳ صفحه‌ای با شمارگان ۳۰۰ جلد از سوی انتشارات «نگار کمال» به چاپ رسیده و روانه کتابفروشی‌ها شده است.

قیمت هر جلد از این کتاب به‌عنوان تازه نشر استان مرکزی برای علاقه‌مندان به مطالعه ۴۲ هزار تومان است.

مطالب این کتاب در قالب ۶ فصل با عناوین مبادی تحقیق، اهمیت و کارآیی درس انشا در نظام آموزشی کشور، آموزش و پرورش راهکاری عملی - علمی و اجرایی برای درس انشا در مدارس، چگونه انشا بنویسیم، زنگ انشا و آفرینش انشا است.

فصل نخست کتاب در خصوص معانی فن و نوشتار، پیشینه پژوهش، علت انتخاب موضوع شیوه‌های نگارش پژوهش و نگارش کتاب سخن رانده است و در فصل دوم نیز نویسنده در خصوص جایگاه خواندن و نوشتن در نظام زبان از منظر آموزش و پرورش، همراهی و همگامی آموزش و پرورش و رسالت این نهاد پایه در قبل انشا نویسی، ارتباط علوم با انشا، اهمیت و کارآیی درس انشا به صورت مشروح مباحثی را ارایه کرده است.

فصل سوم کتاب پیرامون این موضوع سخن گفته که چرا نمی‌نویسیم و مشکلات پیش، حین و پس از نوشتن چیست، روش‌های روان سازی قلم در نوشتار از دبستان تا دبیرستان را باید چگونه کسب کرد؟

توضیح مبسوط در خصوص معنی انشا و تعاریف آن، فرآیند نگارش انشا و مراحل آن محتوای فصل چهارم کتاب را شامل می‌شود و در فصل پنجم نویسنده به اهمیت زنگ انشا در مدارس پرداخته و از لزوم پرداش تخیل و داستان سرایی سخن گفته است.

فصل ششم کتاب نیز در موردروش‌های آفرینش نوشته به شکل مستقیم، غیرمستقیم و تلفیق مطالب است و شیوه‌های پیشنهادی برای استفاده دانش‌آموزان و چگونگی پرداختن به توصیف جذاب با وام‌گیری از طبیعت، اشیا، زبان و قهرمانان داستانی ، روش‌های کاربردی در انشانویسی توصیفی ، انشای ادبی هنری، تخیلی و استدلالی به صورت مفصل شرح داده شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: این کتاب مجموعه‌ای علمی و کارورزی برای تدریس در مراکز آموزشی مختلف است که چگونگی پرداختن به نوشتار از دبستان تا دانشگاه را با ایجاد انگیزه و با شیوه اسان پی گرفته و می‌کوشد مخاطبانش را کمک دهد تا قلمشان را رها کنند خوب نوشتن را به عنوان بخشی از داشته‌های خود درونی کنند و بیاموزند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...