بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه بیماران کرونا در فردیس برپا شد


بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه بیماران کرونا در فردیس برپا شد

کرج- ایرنا - بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه بیماران کرونایی شهید تهرانی مقدم روز چهارشنبه با حضور استاندار ، فرمانده سپاه امام حسن (ع) استان البرز و جمعی از مسوولان در فردیس راه اندازی شد.

استاندار البرز در آیین راه اندازی این مرکز درمانی که در مجموعه ورزشی شهید تهرانی مقدم در شهر فردیس دایر گردید گفت: ۲۰۰ تخت نقاهتگاهی برای بیماران کرونایی در فردیس پیش بینی شده است.

عزیزاله شهبازی افزود: برای تامین و تجهیز و ارتقا خدمات درمانی به بیماران کرونایی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی توضیح داد: راه اندازی نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی در تمامی شهرستان های البرز برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در دستور کار است و این اقدام در شهرستان فردیس کلید خورد.

شهبازی با اشاره به اینکه در کنار این بیمارستان صحرایی و به دلیل نبود تخت بیمارستانی در فردیس سالن ورزشی این مجموعه نیز برای نقاهتگاه بیماران کرونایی مجهز شد.

وی ادامه داد: تخت های بسیار خوب و با امکانات جدید مستقر شده و تمامی ملزومات یک مرکز درمانی در این محل پیش بینی شده است.

شهبازی گفت: از شب گذشته البرز به صورت رسمی در زمره استان های وضعیت قرمز در شیوع کرونا اعلام شد.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا با بیماری زمینه ای و سن بالا در البرز به نسبت هفته گذشته افزایش یافته است، افزود: تمامی متولیان حوزه سلامت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ورزش و جوانان و فرمانداری فردیس، دانشگاه علوم پزشکی، شورای اسلامی و شهردار فردیس برای راه اندازی این نقاهتگاه تلاش کردند.

استاندار البرز اضافه کرد: این نقاهتگاه به عنوان پدافند غیرعامل در کنار بیمارستان های ۱۸ گانه استان برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی پیش بینی شده است.

شهبازی افزود: محدودیت هایی برای استان های با وضعیت قرمز از ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده و در البرز نیز در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این محدودیت ها، در ستاد استانی مقابله با کرونا درخواست هایی تحت عنوان تعطیلی پنجشنبه ها، کاهش ساعات اداری و اعمال دورکاری در ادارات و سازمان ها به ستاد ملی مطرح شده و در انتظار تایید هستیم.

بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه بیماران کرونایی در جوار شهرداری مرکز فردیس قرار دارد.

راه اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی از برنامه های جهادی سپاه است

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز در این مراسم گفت: راه اندازی نقاهتگاه جهت بیماران کرونایی یکی از برنامه های جهادی سپاه است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی با بیان اینکه در مرحله اول شیوع کرونا در کنار همدیگر با تمام ظرفیت ها برای ریشه کنی کرونا تلاش شد، اظهار داشت: در مرحله دوم نیز بسیج، سپاه و شهرداری ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی به عنوان فرمانده این صحنه، پشتیبانی خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: امروز با راه اندازی یک مرکز درمانی صحرایی در فردیس رزمایشی بود تا بتوانیم آمادگی خود را در شرایط بحرانی بسنجیم خوب و موفق عمل کنیم.

فرمانده سپاه استان البرز گفت: نقاهتگاه بیماران کرونایی با ظرفیت ۲۰۰ تخت در کنار بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۴۰ تخت و اتاق عمل، رادیولوژی و اورژانس راه اندازی شد.

مولایی افزود: این اقدام یک کار جهادی است که حتما برای کمک به مردم در مقابل بیماری کرونا همه توان و حتی جان خود را از دست می دهیم تا هیچ اتفاقی نیفتد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز از استاندار البرز قدرانی کرد که طی این مدت بخاطر زحمات در مرحله اول و دوم هر چه پیشنهاد داده شد راهنمایی و کمک کردند که نمونه آن راه اندازی این مرکز نقاهتگاه در فردیس است.

وی همچنین به اقدامات بسیج و جهادی در تولید و توزیع لوازم و مواد پیشگیرانه اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون مقادیر زیادی ماسک، امکانات و تجهیزات حفاظت انفرادی در مقابل ویروس کرونا در پایگاه ها و کارگاه های جهادی تولید شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری