کرونا جشنواره ملی عسل خمین را لغو کرد


کرونا جشنواره ملی عسل خمین را لغو کرد

خمین – ایرنا – شهردار خمین گفت: نخستین جشنواره ملی عسل در این شهرستان بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا لغو شد.

«ابوالفضل مرتضیان» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نخستین جشنواره ملی عسل خمین قرار بود از ۱۵ تا ۱۷ شهریور امسال در پارک تفریحی بوجه برگزار شود که با توجه به اینکه طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری اجتماعات پرخطر ممنوع شده، برگزاری این برنامه به موعد مناسب دیگر موکول شد.
وی، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی قابلیت‌های خمین در حوزه تولید عسل و حرفه زنبورداری و برندسازی عسل این شهرستان بیان کرد.
خمین از قطب‌های تولید عسل در کشور محسوب می‌شود که از نظر کمیت بعد از شهرستان شازند رتبه دوم تولید این محصول را استان مرکزی دارد، اما از نظر کیفیت در جایگاه نخست را از آن خود کرده است.
گلوکز عسل تولیدی مرغوب شهرستان خمین با اندازه‌گیری در آزمایشگاه‌های واحد های فرآوری کمتر از چهار درصد است و رطوبت آن نیز کمتر از ۱۸ درصد اندازه‌گیری شده که این ویژگی‌ها موجب می‌شود که عسل تولیدی خمین مرغوبیت لازم برای حضور در بازار داخلی و خارجی با برند ویژه را داشته باشد.
بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۷۸هزار و ۸۲۷نفر تا ۳۱ تیردر کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۴هزار و ۶۳۴نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟