بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا، تسهیلات حمایتی می‌گیرند


بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا، تسهیلات حمایتی می‌گیرند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا همچنان ادامه دارد.

مشیرالحق عابدی، امروز چهارشنبه یکم مرداد به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: بنگاه‌هایی که در زمان شیوع بیماری کرونا، کسب و کار خود را فعال نگه داشته و نیروی کارشان را حفظ کرده‌اند، مورد حمایت دولت واقع می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دولت به ازای هر نفر نیروی کار فعال، از طریق بانک‌های عامل تسهیلات ۱۲ درصدی به این بنگاه‌ها پرداخت می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، بنگاه‌های به شدت آسیب دیده و تعطیل شده به ازای هر فرد بیمه شده ۱۶ میلیون تومان و واحدهای کسب و کاری که تعطیل نشده‌اند و همچنان فعال هستند به ازای هر فرد شاغل به کار ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

عابدی ادامه داد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای رانندگان مسافربر و فعالان حوزه حمل و نقل عمومی به ازای هر فرد بیمه شده ۶ میلیون تومان است.

وی گفت: برای فاقدین بیمه فعال در ۱۴ رسته شغلی به ازای هر نفر نیروی کار مبلغ ۸ میلیون تومان لحاظ شده است.

عابدی افزود: دیگر افرادی که متقاضی استفاده از این طرح حمایتی می باشند، به تشخیص دستگاه بخشی مبلغ ۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه حمایت‌های دولت مشروط به حفظ اشتغال در بنگاه‌هاست، گفت: ۱۴ رسته شغلی که بیش از ۵۰۰ زیرشاخه را شامل می‌شوند از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

عابدی تصریح کرد:مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌ خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین راهی، موزه ها و زائرسراها، حوزه حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و زیارتی از جمله واحدهای کسب و کارهای آسیب دیده به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: از دیگر واحدهای کسب و کار مشمول این قانون می‌توان واحد تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌ های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، مؤسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی، تشخیصی، آزمانیشگاهی و پاراکلینیکی فعالند و آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه‌ها را نام برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: افرادی که در این رسته‌های شغلی مشغول فعالیت هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه https://kara.mcls.gov.ir از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

عابدی یادآور شد: افراد متقاضی تسهیلات تا روز یکشنبه ۵ مرداد ماه مهلت دارند نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

وی با اشاره به دو ماه تنفس تعیین شده برای بازپرداخت تسهیلات، گفت: زمان بازپرداخت تسهیلات از مهرماه امسال، با کارمزد ۱۲ درصد و به مدت ۲ سال خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در صورتی که تسهیلات دریافتی در غیر مصادیق تعیین شده هزینه شود و یا اقساط به موقع پرداخت نشود، فرد به مدت دو سال از دریافت هرگونه خدمات بانکی (تسهیلات، ضمانت نامه،اعتبارات اسنادی و ...) محروم شده و موظف به بازپرداخت وام با نرخ سود ۲۴ درصد، شامل ۱۸ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و ۶ درصد جریمه می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی