7 ترفند استفاده از لیمو برای زیبایی پوست و مو


لیمو برای بسیاری از چیزها مفید است ، اما بسیاری از مردم از کاربردهای لیمو در زیبایی بی خبرند. در این مطلب اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی استفاده از لیمو برای مبارزه با جوش های سرسیاه ، روشن شدن مو و بهبود کیفیت پوست خود بخوانید.

به گزارش سایت طلا، لیمو ماده ای است که طعم دلپذیری دارد و این با این طعم می شود غذاهای فوق العاده ای را آماده کرد. اما آیا از کاربردهای لیمو در زیبایی نیز مطلع هستید؟ لیموها دارای خواصی هستند که قابض و ضد عفونی کننده است و به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو و پوست عمل می کنند. آنها همچنین با ترکیبات ویتامین C ، آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی که اسیدیته را تنظیم کرده و باعث از بین رفتن چربی می شوند ، شناخته می شوند.

اگر هنوز بهترین اسرار زیبایی را که لیموها باید ارائه دهند ، نمی دانید ، در زیر چند مورد از کاربردهای آنها را بخوانید و از مزایای آنها هیجان زده شوید و از آنها لذت ببرید.

لیموها برای پوست مفید هستند
لیمو برای پوست به خصوص برای افرادی که از پوست روغنی رنج می برند ، فوق العاده است. آنها دارای خاصیت قابض هستند ، باعث از بین رفتن روغن اضافی و بهبود ظاهری پوست می شوند. استفاده از لیمو برای زیبایی و برای پوست شما راحت تر از آنچه فکر می کنید است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لیمو را فشار داده و با استفاده از اسپری یا یک توپ پنبه آن را روی صورت خود بمالید.

7 ترفند استفاده از لیمو برای زیبایی پوست و مو

به یاد داشته باشید، این نکته را در نظر داشته باشید که لیمو را باید قبل از خواب بنوشید و تحت هیچ شرایطی نباید خود را در معرض نور خورشید قرار دهید زیرا قراگرفتن بیش از اندازه در معرض نور خورشید باعث ایجاد لکه می شود. بهتر است این روش درمانی را انجام دهید و روز بعد از ضد آفتاب استفاده کنید.


لایه‌برداری از لب‌ها
عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر سلامت لب تأثیر بگذارد ، باعث شود که آنها خشک دیده شوند. لیمو هیدراتاسیون را تقویت کرده و سلولهای مرده پوست را از بین می برد. برای خداحافظی از این مشکل، یک راه حل خوب این است که مقداری آب لیمو را روی لب های خود بمالید.

توصیه می کنیم قبل از رختخواب این کار را انجام دهید و بزودی تغییرات را در لب ها احساس خواهید کرد. با استفاده از آب لیمو روی لب ، نه تنها آنها را مرطوب می کند ، بلکه باعث می شود اگر لبهای شما به دلیل سیگار کشیدن ، قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا هر دلایل دیگری تیره تر شده ، لب های شما را روشن تر می کند. فراموش نکنید که صبح آن را بشویید!

هایلایت کردن موها
وقتی از لیمو برای زیبایی استفاده می کنید ، روشن کردن موهای شما به راحتی حاصل می شود. ثابت شده است لیمو می تواند کمک بزرگی به این کار بکند، برای روشن تر شدن موها و براق کردن آن ، آب لیمو را روی موهای خود بمالید و آن را در معرض آفتاب قرار دهید. با تماس آفتاب ، لیمو به افزایش شفافیتموهای شما کمک می کند و به مروز باعث طلایی شدن موها می شود. بهتر است این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید تا نتایج خوبی کسب کنید.

به یاد داشته باشید ، لیمو یک نرم کننده و سفید کننده طبیعی است ، بنابراین مهم است که موهای خود را در حین استفاده از آن مرطوب و سالم نگه دارید و از یک ماسک موی خوب در این دوران استفاده کنید.

7 ترفند استفاده از لیمو برای زیبایی پوست و مو

لیمو برای مبارزه با جوشهای سر سیاه
لیموها دارای خاصیت قابض و ضد باکتریایی هستند که باعث از بین رفتن ضایعات و روغن اضافی روی پوست ما می شوند. آنها متحدین خوبی برای مبارزه با جوش های سر سیاه آزار دهنده هستند زیرا باعث از بین رفتن سموم و تمیز کردن عمق پوست می شوند.

در شب ، مقداری لیمو روی پوست خود مالیده و بگذارید 10 دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید. خواهید دید که لیمو و جوش های سرسیاه همزمان از روی پوست تان پاک خواهد شد. استفاده از لیمو برای زیبایی بسیار عالی است! فراموش نکنید ، اگر قرار است در معرض آفتاب باشید ، نمی توانید از این روش درمانی استفاده کنید.

از بین برنده جای جوش و لک
آکنه ، قرار گرفتن در معرض آفتاب ، بیماری ها ، رژیم غذایی نادرست و سایر عوامل همگی می توانند باعث ایجاد لک یا جوش بر روی پوست ما شوند. و این عوامل می توانند پس از بهبود روی صورت یا پوست بدن جا بگذارند . از نظر زیبایی شناسی ، اینها خیلی خوب به نظر نمی رسند. یکی از راه های بسیار موثر در بهبود و کاهش ظاهر علائم این است که مقداری آب لیمو را در ناحیه آسیب دیده بمالید ، اجازه دهید به مدت 15 دقیقه کار کند. برای اتمام ، با آب سرد بشویید.

این روش درمانی را در شب انجام دهید ، زیرا قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند باعث بروز عوارض جانبی شود.

7 ترفند استفاده از لیمو برای زیبایی پوست و مو

تقویت کننده و سفید کننده ناخن
استفاده از مواد شیمیایی ، کارهای خانگی و بسیاری از عادت های بد دیگر می تواند باعث ضعف و لکه شدن ناخن ها شود. لیموها گزینه فوق العاده ای برای این مشکل هستند زیرا باعث سفیدشدن روی ناخن ها و در عین حال تقویت آنها می شوند. تنها کاری که باید انجام دهید اینست که مقداری آب لیمو را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و روی ناخن های خود بمالید.

سفید کردن زیربغل
لیموها می توانند برای مراقبت از پوست زیر بغل بسیار عالی باشند. خواص آن به عنوان یک دئودورانت طبیعی عمل می کند و در عین حال لکه های تیره را که معمولاً در این ناحیه از بدن تشکیل می شود ، پاک می کند. اسید سیتریک لیمو مسئول کشتن باکتری هایی است که باعث بو می شوند.

بنابراین ، لیموها می توانند به عنوان دئودورانت اضطراری کار کنند. برای روشن شدن زیر بغل ، باید آب لیمو را با جو دوسر و کمی عسل مخلوط کنید. خمیر حاصل را باید روی زیر بغل خود بمالید و اجازه دهید به مدت 1 ساعت کار کند.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 32.3 هزار توصیه‌هایی فوق‌العاده برای از بین بردن قند اضافی بدن | 92.1 هزار تداوم ریزش نرخ دلار در صرافی ملی /افزایش نرخ رسمی یورو و پوند | 18.1 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 32.8 هزار احتمال برخورد "سیارک ND۲۰۲۰ " به زمین در سوم مرداد! | 46.6 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری