پوئم سمفونی شهید سردار سلیمانی در مرحله پیش تولید قرار گرفت


پوئم سمفونی شهید سردار سلیمانی در مرحله پیش تولید قرار گرفت

تهران-ایرنا- مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حضور موسیقی با محتوای مقاومت و شعر انقلاب در زندگی شهری را از رویکردهای این سازمان عنوان کرد و با بیان اینکه، فعالیت‌های ارکستر و گروه‌های کر و سرود در این راستا خواهد بود، اعلام کرد:پوئم سمفونی شهید سردار سلیمانی در مرحله پیش تولید قرار گرفته است.

امیرحسین سمیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رویکرد جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه موسیقی اظهارداشت: موسیقی جدی در حوزه مقاومت و سبک زندگی ایرانی-اسلامی در دستور کار است.

وی گفت: بیشتر محور در حال حاضر، پرداختن به گروه‌های کر و سرود، موسیقی مقاومت و نمادهای بزرگ مقاومت مانند شهید سردار قاسم سلیمانی و حضور بیشتر این جنس موسیقی و شعر انقلاب در زندگی شهری است و گروه‌های کر و سرود و ارکستر هم در صورت رونمایی در خدمت موسیقی مقاومت قرار خواهد گرفت.

سمیعی افزود: سعی داریم موسیقی صرفا نخبه‌گرا و خاص نباشد و برنامه داریم تا گروه‌های کر و سرود در سبد شنیداری مردم سهم مهمی داشته باشند.

مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره وضعیت ارکسترشهر که سال ۹۵ رونمایی شد اما به دلایلی فعالیت آن متوقف شد، گفت: امسال ارکستر بزرگی در فرهنگسرای بهمن رونمایی خواهد شد، هر ارکستری که به وجود می‌آید برای ادامه فعالیت ممکن است، تغییر اسم بدهد، در این دوره هم سعی می‌کنیم که یک ارکستر بادوام و پایدار با تکیه بر جذب نیروهای جوان داشته باشیم.

وی افزود: ممکن است نام ارکسترشهر لغو شده باشد اما ارکستری دوباره رونمایی خواهد شد.

سمیعی، تولید بیش از هشت آلبوم موسیقی را از فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: بعضی از این آثار همچون سمفونی «گام دوم انقلاب»، پوئم سمفونی شهید سردار سلیمانی و پوئم سمفونی شهدای سلامت در مرحله پیش تولید است.

وی اظهارداشت: آلبوم موسیقی «هفت میدان» به آهنگسازی مرحوم ناصر چشم‌آذر با موضوع تاریخچه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هفت میدان مهم تهران تولید شده که دهه فجر رونمایی خواهد شد.

سمیعی بیان کرد:یک آلبوم آیینی آوازخوانی نیز در ماه‌های محرم یا صفر منتشر خواهد شد.

مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره مکتبخانه آواز ایران که قرار بود در باغ موزه هنرهای ایرانی راه‌اندازی شود، گفت: این موضوع در حال بررسی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان