120 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای سیریک اختصاص یافت


120 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای سیریک اختصاص یافت

بندرعباس- ایرنا- فرماندار سیریک گفت: در راستای توسعه روستاهای شهرستان 70 طرح عمرانی با اعتباری افزون بر 120 میلیارد ریال در حال اجراست.

احمد جمالدینی روز چهارشنبه در بازید از روستاهای سیریک افزود: مهم ترین این طرح‌ها در بخش‌های بهداشت ودرمان، اجرای طرح‌های هادی روستایی، بهسازی و آسفالت کوچه و معابر ، احداث بوستان ها و پارک‌ها، روشنایی معابر، مدرسه سازی و بخش فرهنگی هنری و ورزشی است.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اولویت جمعیتی و برخورداری شاخص‌های موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی، «زیارت بزرگ» نمونه ای از روستاهای شهرستان می‌باشد که در بخش‌های عمران روستایی و گردشگری با استفاده از الگوهای بومی و سنتی نسبت به زیباسازی محیط روستا اقدام شده است.
فرماندار سیریک اضافه کرد: برای اجرای طرح هادی روستای زیارت بزرگ، بهسازی و آسفالت روستا، اجرای سنگ فرش وجدول گذاری، بوستان و طرح توسعه گردشگری با مشارکت خیران و منابع اعتبارات استانی افزون بر ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
فرماندار سیریک یادآورشد: بخش عمده‌ای از طرح‌ها و پروژه های روستاهای شهرستان در هفته دولت سالجاری به بهره برداری خواهند رسید و مردم از نعمت آن‌ها برخوردار می شوند.
جمالدینی تصریح کرد: توسعه روستایی را می‌توان عاملی مهم در بهبود شرایط زندگی افراد و خودکفاسازی روستاییان در روند توسعه کلان کشور دانست.
وی گفت: از طرفی شناخت دقیق مسایل مربوط به روستاها از اهمیت بسیاری برخوردار است، برای اینکه ریشه تمامی مشکلات و مسائل عقب ماندگی مثل فقر گسترده، نابرابری در حال رشد، رشد سریع جمعیت و بیکاری فزاینده، در مناطق روستایی می‌باشد.
شهرستان ۴۵ هزار نفری سیریک در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس