گرما مصرف نفت عربستان را 2 برابر افزایش داد


گرما مصرف نفت عربستان را 2 برابر افزایش داد

مصرف برق در عربستان همواره در دو ماه اول تابستان، وقتی دمای هوا به بیش از 50 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، مصرف نفت در عربستان 2 برابر می شود.

گرما مصرف نفت عربستان را 2 برابر افزایش داد

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، با ورود خاورمیانه به گرمترین روزهای تابستان، عربستان سعودی نفت خام بیشتری برای راه‌اندازی نیروگاه‌های برق و روشن نگه داشتن کولرها نیاز دارد.

مصرف برق در عربستان همواره در دو ماه اول تابستان، وقتی دمای هوا به بیش از 50 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، افزایش می یابد. به این ترتیب دولت عربستان مجبور می‌شود علاوه بر استفاده از گاز طبیعی برای راه‌اندازی نیروگاه هایش، از نفت خام یا نفت سوخت هم استفاده کند. نیاز به استفاده از نفت در سال جاری به خاطر افزایش تقاضا بسیار بیشتر شده است چون همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده بسیاری از مردم سفرهای خود را لغو کرده و در خانه بمانند.

تفاوت دیگر این است که کاهش تولید نفت عربستان از ماه آوریل در تبعیت از قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس، باعث کاهش عرضه گاز این کشور هم شده است چون بیشتر گاز تولید شده در عربستان از همان چاه های نفت خام این کشور به دست می آید.

نفت اضافه ای که برای تولید برق در عربستان مورد نیاز است، تاثیری را که قرار است برداشته شدن محدودیت های تولید از ماه آینده بر قیمت نفت ایجاد کند، محدود می سازد. عربستان در ماه ژوئن 7.5 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که پایین ترین رقم از سال 2002 بود. عربستان 5.7 میلیون بشکه نفت تولید شده را صادر کرد و بقیه را برای مصرف پالایشگاه‌های داخلی نگه داشت.


مردم عربستان در ماه اوت هر سال، روزانه 726 هزار بشکه نفت خام برای تولید برق مصرف میکنند. این مقدار دو برابر مقدار نفتی است که در ماه‌های خنک‌تر سال در ژانویه و فوریه سوزانده می‌شود. بالاترین رکورد مصرف نفت عربستان در جولای 2014 با 899 هزار بشکه نفت بود.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان گفت:« مصرف ما رو به افزایش است. بخش عظیمی از تولید نفت ما در ماه جولای به مصرف داخلی می رسد».

مصرف 1 میلیون بشکه نفت در روز برای تولید برق برخلاف طرح های عربستان جهت کاهش استفاده از سوخت های فسیلی آلاینده است. عربستان قبل از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، با توجه به افزایش ظرفیت تولید گاز در داخل، این هدف را برای خود مشخص کرده بود.

ویروس کرونا طرح های بلند مدت کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای استفاده بیشتر از گاز طبیعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اقتصاد های عرب خلیج فارس بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در جهان هستند که از نفت برای تولید برق استفاده می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران