آزمایشات پروازی جدیدترین بالگرد تهاجمی در روسیه آغاز شد


آزمایشات پروازی جدیدترین بالگرد تهاجمی در روسیه آغاز شد

آندری بوگینسکی ، مدیر کل شرکت بالگردهای روسیه (بخشی از شرکت دولتی روستک) اعلام کرد آزمایشات پروازی میل ـ 8 آ.ام ش ـ و ان (Mi-8AMTSh-VN) ، جدیدترین بالگرد روسی آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وی تصریح کرد: "اکنون کار پر تحرک برای ساخت این بالگرد جریان دارد تا تولید انبوه آن در پاییز شروع شود ."

به نوبه خود ، آناتولی سردیوکوف ، مدیر صنعتی شرکت "بالگردهای روسیه" گفت که ظاهر فنی Mi-8AMTSh-VN با در نظر گرفتن تجربه استفاده جنگی از این بالگردها در درگیری های نظامی فعلی ÷شکل گرفته است. به طور خاص ، موتورهای دارای قدرت زیاد ، سیستم حامل جدید ، تسلیحات بیشتر، افزایش ایمنی و سایر ویژگی های این بالگرد مدرنیزه شده ، قابلیت های جنگی آنرا افزایش داده و اجازه می دهد تا از آن برای عملیات ویژه در سخت ترین و پیجیده ترین شرایط استفاده شود.

آزمایشات پروازی جدیدترین بالگرد تهاجمی در روسیه آغاز شد
© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation

سردیوکوف گفت: "اولین مرحله آزمایشات قرار است در ماه نوامبر به پایان برسد. در آینده دو فروند بالگرد دیگر از این نوع نیز به پروازهای آزمایشی خواهند پرداخت ."

پیش از این ، لئونید بلیخ، مدیر عامل کارخانه بالگرد سازی اولان اوده (U-UAZ ، بخشی از شرکت بالگردهای روسیه) گفته بود که تحویل بالگردهای جدید Mi-8AMTSh-VN به وزارت دفاع روسیه از سال 2020 آغاز شود. قبل از آن ، بوگینسکی اعلام کرده بود که وزارت دفاع روسیه اولین بالگردها از این نوع را در سالهای 2020-2021 دریافت خواهد کرد.

مشخصات فنی

Mi-8AMTSh-VN مجهز به تسلیحات به روز شده بود. ویژگی اصلی نصب در دو قبضه مسلسل با کالیبر 12.7 میلی متر با استفاده از سیستم تعلیق ویژه است. علاوه بر این ، بالگرد جدید به دستگاه های جدید پرواز و هدایت مجهز شده است . برای افزایش قابلیت زنده ماندن بالگرد جنگ ، از اصل تلفیق "کابین شیشه ای خلبان " و ابزارهای مطئن آنالوگ استفاده می شود.

بالگرد جدید مجهز به دستگاه خودکارهدایت دیجیتال بوده وراندمان استفاده از آن در شب افزایش یافته است. همچنین سیستم الکترونیکی نوری تثبیت شده با ژیرو ، نورافکن جستجو با اشعه مادون قرمز و تجهیزات روشنایی دو باند در آن وجود دارد. این بالگرد برای استفاده از عینک مخصوص دید در شب در آن دمساز شده است.

Mi-8AMTSh-VN مجهز به مجموعه دفاعی LSZ-8VN است که به طور خودکار پرتاب موشک ها را به سوی این بالگرد تشخیص داده، سامانه های نشانه گیری موشک ها را مختل کرده و اهداف حرارتی کاذب را بیرون می اندازد. کابین خلبان و اجزای اصلی بالگرد توسط زره های جدید آلیاژ تیتانیوم محافظت می شود. برای محافظت از پرسنل ، کف محفظه بار و همچنین بدنه بالگرد با زره سبک وزن قابل حمل "کلور" ((Kevlar تا سطح پنجره ها پوشانده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟