امسال 837 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی می‌شود


امسال 837 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی می‌شود

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: امسال 837 کلاس درس جدید در شهرستان‌های مختلف استان تحویل آموزش‌ و پرورش می‌شود.

علی مناف‌زاده روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای آموزش‌ و پرورش اشنویه اظهار کرد: تلاش خواهد شد این تعداد تا پایان سال جاری به ۱۰۰۰ کلاس درس افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: امسال در مجموع ۴۲۷ مدرسه در آذربایجان غربی با ۲۴۲۴ کلاس درس در حال ساخت است.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی ادامه داد: از مجموع این تعداد پروژه‌های در حال احداث ۳۰ درصد کلاس‌ها به صورت مشارکتی با خیّران مدرسه‌ساز احداث می‌شود که به‌طور میانگین از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مناف‌زاده بیان کرد: میران مشارکت خیّران در سال ۹۷ حدود ۸۷۰ میلیارد ریال بود که امیدواریم امسال به یک‌هزار میلیارد ریال برسد.

وی از اجرای طرح "آجر به آجر" در استان خبر داد و افزود: این طرح با هدف گسترش فرهنگ مشارکت مردمی و بسترسازی برای جلب کمک آحاد مردم در امر مدرسه‌سازی در دستور کار این سازمان قرار دارد که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود.

مناف زاده گفت: ۳۰ درصد فضای آموزشی در آذربایجان‌غربی مستهلک است که سعی می‌شود از محل اعتبارات تخریب و بازسازی و محل اعتبارات استانی با مدارس جدید جایگزین شود.

وی اضافه کرد: ۱۲ پروژه در قالب ۵۷ کلاس درس در شهرستان مرزی اشنویه نیز در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود چهار مدرسه با ۲۰ کلاس درس در سال جاری تحویل آموزش ‌و پرورش این شهرستان شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل