آبشار نیاگارا/ قایق‌های خالی کانادا و قایق‌های مملو از جمعیت آمریکا


آبشار نیاگارا/ قایق‌های خالی کانادا و قایق‌های مملو از جمعیت آمریکا

قایق‌های تقریبا پر آمریکایی تمام تلاش مقامات استان انتاریوی کانادا برای مهار ویروس کرونا را خنثی می‌کنند.

تصویری از دو قایق در محوطه آبی-تفریحی "آبشار نیاگارا" که منطقه‌ای مرزی بین آمریکا و کانادا است توجه بسیاری از رسانه‌های جهان را برانگیخت. این عکس، قایق تقریبا خالی یک شرکت تفریحی کانادایی را در برابر قایق تقریبا پر یک شرکت تفریحی آمریکایی در محوطه آبی آبشار نیاگارا نشان می‌دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا در حال افزایش است و همسایه شمالی‌اش یعنی کانادا با اجباری کردن استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تا حد زیادی توانسته از انتشار ویروس کرونا بکاهد.

براساس دستورالعمل‌های ایالت نیویورک، قایق شرکت آمریکایی تفریحی "مید د میست" با حدود 50 درصد از ظرفیت خود قادر به کار است و در مقابل قایق شرکت‌های تفریحی کانادا در هر شرایطی تنها می‌توانند 6 نفر را با خود به گردش در منطقه آبشار ببردند/ عکس: رویترز

آبشار نیاگارا/ قایق‌های خالی کانادا و قایق‌های مملو از جمعیت آمریکا

در آبشار معروف مرزی بین آمریکا و کانادا (نیاگارا) نیز قواعد متفاوتی از سوی دو کشور برای بازدید از آبشار اتخاذ شده است. کانادایی‌ها اعلام کرده‌اند که هر قایق مسافربری تنها قادر به حمل 6 مسافر به سمت آبشار است. این قایق و کشتی‌ها می‌توانند ظرفیت حمل 700 نفر را داشته باشند. با این حال و بنا بر اعلام شرکت "مید د میست" قایق‎های آمریکایی می‌توانند با 50 درصد از ظرفیت خود در محوطه تفریحی آبشار نیاگارا مانور دهند.

مسافران کانادایی با قایق‌هایی که تنها 6 مسافر را حمل می‌کند، به محوطه آبی آبشار نیاگارا می‌روند/ عکس: رویترز

آبشار نیاگارا/ قایق‌های خالی کانادا و قایق‌های مملو از جمعیت آمریکا

"جولی پرونووست" که با خانواده‌اش از کبک برای دیدن آبشار نیاگارا و تفریح به این منطقه آمده است در این باره گفت: ما از قایق آمریکایی یک عکس گرفتیم. به نظرم نمی‌شود در قایق‌های آمریکایی حس امنیت کرد. این طرف (کانادا) بسیار بهتر است.

امکان صحبت و گفت‌و‌گو فوری با مسئولان و صاحبان قایق "مید د میست" آمریکا وجود نداشت اما وب‌سایت این تور گردشگری اعلام کرد که آنها با توجه به دستورالعمل‌های مقامات بهداشت و درمان ایالت نیویورک عمل می‌کنند. براساس اعلام این سایت، قایق‌ها دارای علائمی برای دور کردن بازدیدکنندگان روی عرشه هستند و توریست‌ها باید از ماسک و دیگر تجهیزات ایمنی استفاده کنند.

چند مسافر کانادایی در حال قایق سواری در محوطه نزدیک به آبشار نیاگارا- قایق‌های شرکت تفریحی کانادا تنها 6 مسافر را با خود جابه‌جا می‌کند/ عکس: رویترز

آبشار نیاگارا/ قایق‌های خالی کانادا و قایق‌های مملو از جمعیت آمریکا

"موری دیماریزو" مدیر کل و مشاور شرکت قایق‌های تفریحی "هورن‌بلوئر نیاگارا کروز" که به عنوان شرکت کانادایی در منطقه تفریحی نیاگارا فعالیت می‌کند در این باره گفت: قایق‌های تقریبا پر آمریکایی تمام تلاش مقامات استان انتاریوی کانادا برای مهار ویروس را "خنثی" می‌کنند و باعث می‌شوند تمام تلاش‌های طرف کانادایی "ناامیدکننده" به نظر برسد.

وی با اشاره به ایجاد شرایط خوب و رقابتی در قایق‌های تور خود در این باره افزود: با این وجود ما تلاش داریم در شرایط سخت اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. وی افزود ما در اصل قایق‌های خود را به فضایی اختصاصی تبدیل کردیم و غذای خوب و مفصلی به مشتریان خود ارائه می دهیم. در قایق‌ها استفاده از ماسک و ارزیابی دمای بدن اجباری است.

ایالت متحده آمریکا در روز سه شنبه از شناسایی 57 هزار و 777 مورد مبتلای جدید به ویروس کووید-19 و مقایسه آن با 789 مورد مبتلا در کانادا خبر داد. از زمان شروع شیوع کرونا ایالت متحده آمریکا از شناسایی 118 مورد مبتلا به کرونا در میان هر 10 هزار نفر خبر داده و این آمار در کانادا حدود 30 نفر به ازای هر 10 هزار نفر بوده است.

مردم در حال راندن "کارتینگ" در محوطه تفریحی نیاگارا / عکس: رویترز

آبشار نیاگارا/ قایق‌های خالی کانادا و قایق‌های مملو از جمعیت آمریکا

مقامات کانادا رفتار سختگیرانه‌ای را با توریست‌ها و مسافران مجاز مانند کارگران بخش خصوصی، مسافران مسیر آلاسکا، خانواده‌های ساکن در دو سوی مرزها و دیگر گروه‌های پر خطر که باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا در این کشور می‌شوند؛ دارند.

توریست‌های آبشار نیاگارا در روز سه شنبه اعلام کردند که با قایق‌های 6 نفر احساس ایمنی بیشتری دارند.

"آماندا بارنز" از "برمپتون" استان اونتاریو در این باره گفت: خوشحالم که در کانادا زندگی می‌کنم. شما می‌توانید از نگاه کردن به قایق‌ها دریابید که چرا بیماری همه گیر در آمریکا افزایش می‌یابد و در کانادا مهار می‌شود.

__________________________________________________________

بیشتر بخوانید:

*آبشار منجمد نیاگارا در 116 سال پیش (+عکس)

*متوقف کردن آبشارهای نیاگارا در سال 1969 (+عکس)

*آبشار نیاگارا یخ زد (عکس)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در