فوت روزانه یک نفر بر اثر کرونا در قوچان طی هفته جاری


فوت روزانه یک نفر بر اثر کرونا در قوچان طی هفته جاری

سرپرست شبکه بهداشت و درمان و دانشکده عالی سلامت شهرستان قوچان گفت: متأسفانه در هفته اخیر میانگین روزانه جواب آزمایش نزدیک به 20 نفر مثبت شده و در طی این مدت روزانه بیش از یک مورد فوتی داشته‌ایم.

داوود خوش شکن عصر امروز در شورای اداری شهرستان قوچان در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: تاکنون از ۵۹۴ نفر مراجعه‌ کننده به بیمارستان قوچان نمونه‌گیری کرونا انجام‌ شده است که از این تعداد آزمایش ۱۸۷ نفر مثبت بوده است. همچنین از این تعداد ۳۲۵ نفر از ساکنان جمعیت شهری و ۲۶۹ نفر از جمعیت روستایی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه تشخیص قطعی کرونا بر اساس ۳ آیتم تست PCR و CRP و HRCT است، تصریح کرد: در مورد آزمایش کرونا باید به این نکته توجه داشت که برخی از افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند نتیجه آزمایش این بیماری برای آن‌ها منفی بوده است و در مقابل برخی افراد که نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت شده اما این بیماری را نداشته‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان و دانشکده عالی سلامت شهرستان قوچان در ادامه از ابتلای دوباره ۳۰ درصد از مبتلایان به کرونا در این شهرستان خبر داد و تأکید کرد: از مجموع ۳۱ نفری که به‌ عنوان شاهد مورد آزمایش مجدد بیماری کرونا قرار گرفته‌اند متأسفانه تست ۹ نفر مثبت شده است که این رقم ۳۰ درصد تعداد شرکت‌ کنندگان است که نشان‌دهنده این موضوع است که این بیماری ایمنی دائمی ندارد.

وی گفت: تا کنون از ۱۸۴۱ نفر مراجعه‌ کننده به مراکز ۱۶ ساعته نمونه‌گیری شده است که از این تعداد متأسفانه ۵۰۲ نفر علائم بیماری داشتند و از تعداد مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته ۱۴۰۵ نفر شهری و ۴۳۶ نفر روستایی بوده‌اند.

وی از بستری شدن میانگین روزانه ۳ بیمار جدید بر اثر ابتلا به کرونا در یک هفته اخیر در شهرستان قوچان خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه در هفته اخیر میانگین روزانه جواب آزمایش نزدیک به ۲۰ نفر مثبت شده و در طی این مدت روزانه بیش از یک مورد فوتی داشته‌ایم.

ابتلاء ۳۵ نفر از کادر درمان شهرستان قوچان به ویروس کرونا

خوش شکن با بیان این نکته که از ابتداء شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۲۴ نفر فوت کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد نتیجه آزمایش کرونا برای ۴۲ نفر مثبت بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: در سطح مراکز جامع خدمات سلامت ۲۸ گانه و سطح روستاها بیشترین آلودگی با توجه به مراجعات در سطح شهر مرکز شهری امام خمینی بوده است و در بین مراکز روستایی مرکز روستایی فرخان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را به خود اختصاص داده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان افزود: منطقه خیابان مولوی، یعقوب‌آباد، شهید نیکویی، کوی فرهنگیان شماره یک، شهید روشنی، شهید شکری، شهید نظری، پادگان، نظام‌الملک، بلوار تربیت و بلوار معلم بیشترین میزان آلودگی را دارند به‌ گونه‌ای که تعداد ۱۰۰ نفر از مبتلایان به کرونا در این مناطق حضور داشته‌اند.

خوش شکن در ادامه از ابتلای ۳۵ نفر از کادر بهداشت و درمان این شهرستان به ویروس کرونا از زمان آغاز شیوع این ویروس خبر داد اضافه کرد: ۴۵ درصد از موارد بستری در بیمارستان روستایی و ۵۴ درصد شهری بوده‌اند، همچنین ۷۷ درصد مراجعه‌ کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته شهری و ۲۳ درصد روستایی بوده‌اند.

وی در ادامه با بیان این نکته که ۵۹.۵ درصد از موارد فوتی بر اثر بیماری کرونا در شهرستان قوچان از میان زنان بوده است، گفت: در گروه سنی ۰ تا ۱۰ سال تا کنون هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلاء به کووید ۱۹ نداشته‌ایم اما در گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال یک مورد، ۲۱ تا ۳۰ سال یک مورد، ۳۱ تا ۴۰ سال دو مورد، ۴۱ تا ۵۰ سال یک مورد، ۵۱ تا ۶۰ سال یک مورد، از ۶۱ به ۷۰ سال یازده مورد، از ۷۱ تا ۸۰ سال ۶ مورد، از ۸۱ تا ۹۰ سال هم ۱۲ مورد و بالای ۹۰ سال دو مورد بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان و دانشکده عالی سلامت شهرستان قوچان اظهار کرد: در بازه سنی ۰ تا ۱۰ سال پنج نفر بر اثر ابتلای به بیماری کرونا در بیمارستان بستری‌ شده‌اند، همچنین در سنین ۱۱ تا ۲۰ سال ۴ مورد، ۲۱ تا ۳۰ سال ۹ مورد، ۳۱ تا ۴۰ سال ۱۵ مورد، ۴۱ تا ۵۰ سال ۳۰ مورد، ۵۱ تا ۶۰ سال ۲۲ مورد، از ۶۱ به ۷۰ سال ۴۱ مورد، ۷۱ تا ۸۰ سال ۲۸ مورد و ۸۱ تا ۹۰ سال هم ۱۹ مورد بر اثر ابتلای به کووید ۱۹ در بیمارستان قوچان بستری‌ شده‌اند اما در سنین بالای ۹۰ سال هیچ‌گونه بستری نداشته‌ایم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟