ظرفیت‎های فضای مجازی در خدمت اجرای طرح ملی، قرآنی 1454 / رونمایی از اپلیکیشن ویژه طرح


قائم‌مقام فضای مجازی رسانه ملی با حضور در برنامه مصباح شبکه قرآن و معارف سیما، ضمن رونمایی از اپلیکیشن ویژه طرح 1454، فعالیت‌های این طرح ملی، قرآنی در فضای مجازی را تشریح کرد.

ظرفیت‎های فضای مجازی در خدمت اجرای طرح ملی، قرآنی 1454 / رونمایی از اپلیکیشن ویژه طرح

به گزارش ایکنا، سعید مقیسه، قائم‌مقام فضای مجازی رسانه ملی با حضور در برنامه زنده «مصباح» شبکه قرآن و معارف سیما، که شامگاه اول مردادماه، به روی آنتن این شبکه رفت، به تشریح و بررسی ابعاد فعالیت‌های معاونت فضای مجازی رسانه ملی به ویژه در رابطه با طرح ملی - قرآنی ۱۴۵۴ پرداخت و اظهار کرد: فعالیت‌هایی که در فضای مجازی برای طرح بشارت یا برنامه 1454 انجام شده، شامل هفت سرفصل می‌شود که همه دست‌اندرکاران رسانه ملی اعم از معاونت‌ها و شبکه‌های مختلف تمامی تلاش خود را برای اجرای هرچه بهتر آن به کار برده‌اند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌ها، پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه قرآن و معارف سیماست. اگر مخاطبان به این پایگاه (qurantv.ir) مراجعه کنند، می‌توانند هم در بنر بالای صفحه و هم در اولین آیکون این پایگاه به صفحه طرح 1454 دسترسی پیدا کرده و مجموعه‌ای از فعالیت‌های مربوط به طرح را مشاهده کنند.

قائم‌مقام فضای مجازی رسانه ملی بیان کرد: به جز این پایگاه اطلاع‌رسانی، اپلیکیشن ویژه‌ای نیز برای طرح طراحی شده که از طریق همین صفحه قابل دریافت و بارگذاری بر روی تلفن همراه است. در این قسمت، دو نسخه نرم‌افزاری قابل دانلود است که به طور مداوم به‌روز خواهد شد و ورژن‌های مختلف آن مطابق پیشرفت طرح، جامع‌تر و بهتر می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت دیگری که در فضای مجازی انجام شده، مربوط به تلویزیون‌های تعاملی یا آی پی تی وی‌هاست که مخاطبان در این بخش می‌توانند همه برنامه‌هایی که در شبکه‌های مختلف و شبکه قرآن به ویژه در رابطه با طرح 1454 انجام می‌شود را به صورت مستمر و پشت سر هم مشاهده کنند. همچنین، شبکه‌ای به نام شبکه بشارت در این تلویزیون ایجاد شده که عزیزان می‌توانند قسمت‌های مختلف برنامه را در آن مشاهده کنند.

مقیسه با بیان اینکه مخاطبان برای دانلود اپلیکیشن سپهر نیز می‌توانند به نشانی sepehr.irib.ir مراجعه کنند، تصریح کرد: البته تمامی شبکه‌های سازمان در این شبکه تعاملی قابل دسترس است که شبکه‌های فضای مجازی از جمله شبکه بشارت نیز در آن وجود دارد و کسانی که احیاناً نمی‌توانند در زمان پخش از آنتن، برنامه مورد نظر خود را مشاهده کنند، می‌توانند به این شبکه مراجعه کرده و برنامه مورد نظر خود را دریافت کنند. همچنین، شبکه‌های متفاوت دیگری همچون شبکه‌های لبیک، جوانه و به ویژه شبکه بشارت که مربوط به طرح 1454 است نیز در کنار شبکه‌های رسانه ملی در این تلویزیون تعاملی وجود دارد که مخاطبان می‌توانند به آن مراجعه کنند.

قائم‌مقام فضای مجازی رسانه ملی افزود: همچنین، کانال طرح ملی، قرآنی 1454 در پیام‌رسان‎ها و شبکه‌های اجتماعی نیز که در حال حاضر محل رجوع بسیاری از مردم است، ایجاد شده و عزیزان با همین عنوان می‌توانند عضو این کانل در تمامی پیام‎‌رسان‌ها شوند. البته تمامی این موارد به صورت جامع‌تر در سایت شبکه موجود است. علاوه بر این برنامه‌ها، سامانه پیامکی 30000454 نیز برای ارتباط مخاطبان و پاسخ به سؤالات مسابقه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای پشتوانه این مباحث نیز تعدادی بانک اطلاعاتی ویژه برای شرکت‌کنندگان و برندگان مسابقه طراحی شده و در نهایت نیز باشگاه مخاطبان طرح شکل خواهد گرفت که امیدوار هستیم بدین وسیله افرادی که در طرح شرکت می‌کنند، پیوند خود را همچنان با کلام الهی از طریق طرح 1454 حفظ کنند. همچنین، ابزارهایی نیز برای قرعه‌کشی مسابقه مربوط به طرح در فضای مجازی فراهم شده است که از طریق آن برنامه قرعه‌کشی مسابقه که هر روز برگزار می‌شود، انجام می‌شود. در پایان برگزاری طرح نیز برنامه قرعه‌کشی اصلی برنامه که در اختتامیه طرح برگزار می‌شود از طریق این ابزارها انجام خواهد شد.

مقیسه اظهار کرد: طبق آماری که از سوی عزیزان در شبکه قرآن و معارف سیما ارائه شد، تعداد مخاطبان طرح 1454 در فضای مجازی نسبت به سال گذشته از رشد 54 درصدی برخوردار شده است. همچنین، از آغاز اجرای این طرح قرآنی نیز روزانه شاهد بیش از 30 هزار پیامک و بیش از 12 هزار مراجعه به سایت شبکه هستیم. از امروز نیز با رونمایی از اپلیکیشن مربوط به طرح، به بخش ارتباطی طرح افزوده می‌شود و تسهیلات بیستری برای مخاطبان فراهم می‌شود که بتوانند خیلی راحت‌تر با برنامه ارتباط برقرار کنند. این اپلیکیشن از این پس ویژه طرح قرآنی، ملی بشارت خواهد بود و در اختیار شبکه قرآن و معارف سیما قرار می‌گیرد تا با به‌روزرسانی مداومی که برای آن انجام می‌شود، در آینده نیز از آن استفاده شود.

مقیسه در رابطه با امکانات اپلیکیشن ویژه طرح 1454 نیز بیان کرد: مشابه آنچه در سایت شبکه قرآن در رابطه با طرح 1454 وجود دارد، در اپلیکیشن طرح نیز وجود دارد که روز به روز نیز کامل‌تر می‌شود. بخش‌هایی در سایت که به عنوان محتوای طرح وجود دارد، ویدیوهای مسابقه روزانه طرح، قسمت‌های پخش شده ویژه طرح، بخش ارتباط با استان‌ها، آخرین رویدادها و اخبار مربوط به طرح، طرح درس‌های روزانه، لینک‌هایی که مخاطبان را به دیگر سایت‌ها راهنمایی می‌کند، بخش مربوط به آرشیو طرح بشارت، اسامی برگزیدگان قرعه‌کشی مسابقه 1454 و ... از جمله مواردی است که در این اپلیکیشن گنجانده شده است. همچنین، در آینده‌ای نزدیک نیز امکان پاسخگویی به سؤالات در اپلیکیشن و بارگذاری طرح در دیگر شبکه‌های تعاملی همچون تلوبیون و ... فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!