ورزش هاکی در استان تهران همگانی می شود


ورزش هاکی در استان تهران همگانی می شود

تهران- ایرنا- نایب رییس هیات هاکی استان تهران به همکاری این نهاد با شهرداری های استان در راستای توسعه ورزش همگانی این ورزش اشاره کرد و گفت: ورزش هاکی به صورت همگانی در فضاهای باز و پارکی پایتخت گسترش می یابد.

سید هاشم حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزد: هم اینک در بخش سالنی هاکی بازان کشورمان مقام نخست آسیا و چهارم جهان را به خود اختصاص داده اند که این ظرفیت می تواند به شناسایی بیشتر ورزشکاران منجر شود.

وی با بیان اینکه بیشتر ورزشکاران تهرانی در سالهای اخیر حضور چشمگیری در بدنه تیم ملی کشورمان داشته اند خاطر نشان کرد: با تبلیغ و ترویج این ورزش در انظار عمومی باید ماهیت این ورزش را به مخاطبان آموزش داد چرا که برخی از مردم اطلاعات دقیقی از این ورزش ندارد.

نایب رییس هیات هاکی استان تهران با بیان اینکه هیچ زمین اختصاصی در اختیار این هیات استانی نیست گفت: با قول مساعد مدیر کل بخش از زمین ورزشگاه تختی به عنوان پایگاه استعدادیابی به فدراسیون هاکی واگذار شده است.

به گفته حسینی، مجموعه های ورزشی چند منظوره به عنوان محل برگزاری مسابقات سالنی این ورزش محسوب می شود.

هاکی تهران قابلیت جذب توریست ورزشی دارد

حسینی توسعه زیر ساخت این رشته ورزشی را زمینه ساز حضور گردشگران خارجی برشمرد و گفت: توسعه و تنوع بخش های این ورزش می تواند باعث رونق بخش گردشگری ورزشی شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۶ باشگاه در سطح استان تهران فعالیت دارند، تصریح کرد: پیست های یخ (ایس باکس) مجموعه ایران مال، مجموعه بوم باکس باشگاه انقلاب می توانند در آینده نزدیک به عنوان قطب های ورودی گردشگری در هاکی روی یخ مطرح شوند.

نایب رییس هیات هاکی استان تهران، افزایش قیمت ارز را یکی از دلایل افزایش تجهیزات ورزشی برشمرد و گفت: تغییر نرخ ارز این ورزش را نیز تحت تاثیر خود قرار داده البته با رایزنی با ۲ شرکت داخلی توانسته ایم تا حدودی کمبود چوب های استاندارد هاکی سالنی را برطرف کنیم.

وی بیان کرد که درحال حاضر یک هزار نفر در استان به صورت سازمان یافته جذب این ورزش شده اند که بیشتر مخاطبان را بازیکنان فوتسالیست(به علت نزدیکی این ورزش با فوتسال) تشکیل می دهند.

ورزش هاکی از قدیمی‌ترین انواع بازی‌های توپ و چوب است که از نمونه های آن می توان به هاکی داخل سالن، روی چمن، روی یخ، رولر(کواد)، اسکیت هاکی و روی یخ معلولان عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403