150 دست جهیزیه با کمک خیران در قزوین توزیع می‌شود


150 دست جهیزیه با کمک خیران در قزوین توزیع می‌شود

قزوین – ایرنا - معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: در هفته ملی ازدواج 150 دست جهیزیه با کمک خیران و سازمان‌های مردم نهاد در استان توزیع خواهد شد.

علی لطفی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته ملی ازدواج، افزود: نشست‌هایی را در این زمینه با خیران، سازمان‌های مردم نهاد، بنیاد ملی ازدواج و آبشار عاطفه‌ها برگزار کرده‌ایم تا با همکاری آنها مسیر ازدواج جوانان را تسهیل کرده و با خرید جهیزیه به کمک زوج‌های جوان برویم.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های تعریف شده در هفته ملی ازدواج همزمان با سالروز ازدواج حضرت امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س)، افزود: با توجه به اینکه در سال جاری برگزاری جشن و هرگونه مراسم به خاطر کرونا امکانپذیر نیست باید اقدامات اثربخشی را در مسیر تسهیل و رفع موانع ازدواج جوانان و فرهنگ سازی ازدواج آگاهانه داشته باشیم.

لطفی با اشاره به آسیب‌های ازدواج جوانان، گفت: تاخیر در امر ازدواج یکی از این آسیب‌ها است که برای رفع آن باید از الگوهای مناسب جوانان فداکار و موفق بهره بگیریم و آنها را در این ایام به جامعه معرفی کنیم.

وی افزود: می‌توانیم در این ایام، کسانی را که در شرایط شیوع کرونا بدون برگزاری مراسم یا با مراسم خیلی ساده وارد زندگی خود شده‌اند به عنوان یک الگو به جوانان معرفی نماییم.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: با توجه به دستور العمل وزارت ورزش و تاکید مدیر کل ورزش و جوانان استان باید برنامه‌های این هفته در فضای مجازی برگزار شود و از ظرفیت کلیه دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری مناسب و پاسداشت این هفته استفاده گردد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این هفته، افزود: مشاوره رایگان در این هفته در ۲ مرکز مشاوره اداره ورزش در شیفت صبح و بعدازظهر از طریق تلفنی و حضوری، تقدیر از الگوهای جوانان موفق و زوج‌هایی که شروع زندگی را ساده گرفته‌اند یا در دوره شیوع کرونا فداکاری کردند از جمله برنامه‌های ما است.

لطفی گفت: همچنین تقدیر از زوج‌های کادر درمان، مراکز مشاوره و سازمان‌های مردم نهاد جوان فعال در دوران کرونا و جوانان الگوی ورزشکار اولویت ما است که به صورت مرحله‌ای انجام خواهد شد.

وی افزود: استفاده از کارشناسان خبره برای مسایل مختلف ازدواج از قبیل فرزند پروری، فرزند آوری و مهریه در این هفته در دستور کار قرار دارد تا با افزایش سطح اطلاعات و آگاهی جوانان برای ازدواج آگاهانه آنها گام برداشته شود.

این مسوول گفت: هم اینک در استان قزوین ۶۹ سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند و در حوزه آسیب‌های اجتماعی ۱۳ مورد، در حوزه ورزش هفت سازمان و در حوزه رسانه سه سمن به فعالیت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه اگر مهارت همراه با نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد جوان وجود نداشته باشد کلیه طرح‌های آنها با شکست مواجه خواهد شد، افزود: در این راستا طرح‌های مختلف آموزشی برای سمن‌ها در نظر گرفته شده است که از جمله آنها طرح منش با همکاری جهاد دانشگاهی در سال آینده پیگیری می‌شود.

این مسوول گفت: همچنین سال گذشته حدود ۶۴ میلیون تومان به طرح سرباز مهارت اختصاص یافت و ۴۰۰ سرباز دوره مهارت آموزی را با مدیریت و متولی گری جهاد دانشگاهی سپری کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون