داستان دختر افغانستانی که انتقام پدر و مادرش را از دو عضو طالبان گرفت


داستان دختر افغانستانی که انتقام پدر و مادرش را از دو عضو طالبان گرفت

اخبار و عکس‌های مربوط به «قمرگل» دختر 16 ساله‌ای که پس از کشته شدن پدر و مادرش به دست طالبان، قاتلان را از پا درآورد، چند روزی است که در بین کاربران فضای مجازی در افغانستان دست به دست می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ماجرا از آنجا آغاز شد که نیمه‌های پنجشنبه ‌‌شب (۲۶تیرماه) جنگ‌جویان طالبان به خانه قمرگل در ولسوالی (شهرستان) «تیوره» غور حمله کردند و پدرش را گلوله ‌باران کردند. مادر این دختر جوان که در تقلای نجات شوهرش بود، نیز توسط طالبان کشته شد.

قمرگل که در چند دقیقه شاهد تیرباران شدن پدر و مادرش بود، سیاهی نیمه ‌شب برایش دوچندان شد و به فکر انتقام پدر و مادرش افتاد. تفنگ را برداشت و با دستانی که از وحشت مرگ پدر و مادر می‌لرزید، به سمت طالبان شلیک کرد و دو تن از افراد این گروه را از پای درآورد.

این دختر جوان با کشتن طالبان، «حبیب‌الله» برادر ١۵ ساله‌اش را از مرگ نجات داد و از خانه‌اش در برابر هجوم آنان حراست کرده است.

داستان دختر افغانستانی که انتقام پدر و مادرش را از دو عضو طالبان گرفت

اشرف غنی به قمرگل مدال قهرمانی اهدا می‌کند

در همین حال یکی از شورای ولایتی غور می‌گوید: رئیس جمهور غنی، قمرگل دختر قهرمان ولسوالی تیوره غور را به همراه برادر خردسال‌اش جهت تفویض "مدال افتخار تنها زن قهرمان کشور" به کابل فراخوانده شده است.

به گفته او قمرگل و برادرش شب گذشته مهمان مقام ولایت غور (استانداری) بودند و قرار است امروز به همراه هیئتی از مقام ولایت غور راهی کابل شوند.

وی خاطرنشان کرد: تیرباران شدن پدر و مادر این دختر در حضورش و همچنان مقابله به مثل با طالبان کاری خارق العاده و خطرناکی است، آن هم از سوی یک دختر جوان.

در همین حال؛ مردم و فعالان فضای مجازی در افغانستان قمرگل را نمونه بارز قهرمانی و شجاعت در بین زنان افغان توصیف می‌کنند. آنها معتقدند که تفویض مدال افتخار را به پاس قهرمانی این دختر از سوی ریاست جمهوری اقدامی به جا می‌دانند.

منبع: رسانه‌های محلی افغانستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز