فرهنگ‌سازی در نقشه راه توسعه خوشه عسل لرستان قرار گیرد


فرهنگ‌سازی در نقشه راه توسعه خوشه عسل لرستان قرار گیرد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: فرهنگ‌سازی در نقشه راه توسعه خوشه عسل استان قرار گیرد.

بختیار رازانی در دومین جلسه شورای راهبری خوشه عسل استان بیان کرد: برنامه‌های خوشه عسل را باید به سه بخش کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تقسیم کرد.

وی تصریح کرد: با اجرای صحیح برنامه بودجه جاری در بخش کوتاه‌مدت، برنامه توسعه‌ای در بخش میان‌مدت و سند چشم‌انداز در بخش بلندمدت می‌توان آینده خوبی برای توسعه خوشه عسل لرستان پیش‌بینی کرد.

رازانی تأکید کرد: در گزارش برنامه عمل، استاندارد محصول مغفول مانده و گنجانده نشده است. به‌هرحال باید در برنامه‌ها، تشخیص عسل خوب از نامرغوب باید در نظر گرفته شود. لذا لازم است تا عامل توسعه خوشه، به این مهم توجه کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان، ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه خوشه داشته باشد. لذا مساعدت این سازمان، کمک بزرگی در ادامه مسیر است که باید موردتوجه قرار گیرد.

رازانی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی، یکی از نکات مهمی است که باید در نقشه راه توسعه خوشه عسل لرستان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مصاحبه با ذینفعان و اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی از طریق روش‌های نوین آگاهی بخشی نیز از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد که تهیه خبرنامه و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای، بخشی از آنها است.

گفتنی است در پایان دومین جلسه شورای راهبری خوشه عسل لرستان، دکتر سرافرازی به‌عنوان ناظر فنی، با مشارکت نهادهای پشتیبان و ذینفعان به بررسی برنامه عمل سال اول توسعه این خوشه پرداختند که در نهایت، برنامه پیشنهادی به تصویب رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی