برنامه‌های سند تحول بنیادین تا پایان تحصیل باید اجرایی شود


برنامه‌های سند تحول بنیادین تا پایان تحصیل باید اجرایی شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در دومین برنامه گفتمان تحول که با حضور مدیر، یکی از همکاران فرهنگی، اولیا و یکی از دانش‌آموزان دبستان زنده‌یاد کریم منصوری برگزار شد، گفت: همه‌ی تلاش و کوشش همکاران فرهنگی برای حال و آینده دانش‌آموز و درخشش آنان در زندگی است.

علیرضا نخعی با اشاره به سند تحول بنیادین اظهار کرد: برنامه‌های سند تحول بنیادین از دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی آغاز و تا پایان تحصیل باید اجرایی شود.

نخعی در ادامه با تأکید بر اجرای هدفمند برنامه‌ها، تصریح کرد: توانمندی، ذاتی نیست بلکه با تمرین و تکرار متناسب حاصل می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به برنامه طرح خوانا گفت: هدف از اجرای این برنامه در سال تحصیلی جدید، ارتقای مهارت‌های خواندن، ابراز وجود و مهارت‌های زندگی در دانش آموزان مقطع ابتدایی است. دانش‌آموز در مقطع ابتدایی باید با مهارت‌هایی مانند: آداب زندگی، مهربانی کردن به همدیگر، احترام گذاشتن، نیکو سخن گفتن، کنترل عصبانیت و ... آشنا شود.

وی با اشاره به پرورش مکارم اخلاقی در دوران ابتدایی گفت: در مقطع ابتدایی باید بر اخلاق تأکید شود دانش‌آموز باید یاد بگیرد به پدر، مادر و معلم احترام بگذارد، دانش‌آموز باید با مقوله نظم و انضباط آشنا شود همچنین بتواند روان‌خوانی را به‌خوبی تمرین کند و در این مهارت‌ها به موفقیت برسد.

نخعی با تأکید بر صحبت کردن والدین با فرزندان گفت: دانش‌آموز در منزل باید بتواند ارتباط خوبی با والدین داشته باشد، والدین هم باید به سؤالات فرزندان خود به‌طور کامل و شفاف پاسخ دهند.

وی اضافه کرد: بین سخن گفتن و فکر کردن رابطه مستقیم وجود دارد هرچه دانش‌آموز در منزل و کلاس درس بیشتر صحبت کند می‌تواند به افکار خود نظم بیشتری بدهد.

این مسئول افزود: باید سعی کنیم از دانش‌آموزان بخواهیم روخوانی کتب را انجام دهند تا بین گفتن و فکر کردن رابطه و نظم برقرار شود. یکی از برنامه‌های سند تحول بنیادین مدرسه خوانا است این مقوله نیازمند توجه معلم است روخوانی کتب باعث اعتمادبه‌نفس در دانش‌آموز و افزایش توان ابراز وجود، خوب گوش کردن و بسترساز موفقیت در آینده می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی