ظرفیت‌های استان قزوین برای تحقق شعار سال مورد توجه قرار گیرد


ظرفیت‌های استان قزوین برای تحقق شعار سال مورد توجه قرار گیرد

قزوین – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: انتخاب شعار جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نشان از دور اندیشی ایشان در جهت استفاده از ظرفیت‌های بالقوه کشور دارد و توجه به این ظرفیت‌ها منجر به تحقق شعار سال خواهد شد.

عیسی قبادی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان آوج، افزود: علیرغم همه فشارهای اقتصادی و تحریم‌هایی که از سوی دشمنان انقلاب صورت می‌گیرد، شاهد یک نوع شادابی در بین صنعتگران و تولید کنندگان هستیم.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید تغییر رویکرد به نفع تولید اتفاق بیفتد و بانک‌ها در جهت حمایت از تولید، رفتار و عملکرد خود را تغییر دهند.

این مسوول گفت: در حال حرکت به سمت اقتصاد درون زا هستیم و اگر تحریم‌ها هم برداشته شود دیگر به گذشته برنمیگردیم و در حال توسعه در همه زمینه‌ها هستیم.

وی افزود: قوانین باید در جهت تولید و سرمایه گذاری اصلاح شود و مدیران دستگاه‌ها با نگاه مثبت امور را پیگیری و رفع کنند.

قبادی در خصوص توسعه شهرستان آوج، گفت:رفع مشکلات و نیاز اشتغال شهرستان برای مدیریت ارشد استان مهم بوده و همه تلاش‌ها برای رفع مشکلات و معضلات آن متمرکز شده است.

وی گفت: زیر ساخت‌های لازم در شهرستان آوج ایجاد نشده است و برای توسعه یافتگی این شهرستان باید نگاه جدی به شهرستان صورت گیرد و بسترهای لازم برای سرمایه گذاری فراهم شود.

قبادی افزود: شهرستان آوج از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار بوده و برای استفاده از این ظرفیت‌ها نیازمند یک حمایت ویژه است.

تملک ۷۹ هکتار زمین برای توسعه سرمایه گذاری در شهرستان آوج

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری و جانشین ستاد توسعه شهرستان آوج نیز در این جلسه، گفت: ٥١ هکتار زمین در آوج و ٢٨ هکتار در شهر آبگرم جهت سرمایه گذاری جدید در این شهرستان تملک شده است.

مرتضی علیخانی افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعتی و خدماتی در یک سال گذشته اتفاق افتاده که همکاری همه مدیران در این خصوص قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: البته روند سرمایه گذاری و بروکراسی اداری در برخی دستگاه‌های دولتی کند است که بعضا منجر به خسته شدن سرمایه گذار می‌شود و امیدواریم مدیران با نگاه ویژه به شهرستان کمتر توسعه یافته آوج نسبت به سرعت بخشی توسعه شهرستان کمک کنند.

علیخانی گفت: شهرستان آوج به عنوان منطقه گردشگری و به ویژه وجود آبگرم معدنی و همچنین آثار تاریخی و مناظر زیبا و طبیعی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید زمینه استفاده از آنها را فراهم کرد.

شهرستان آوج در 120 کیلومتری قزوین واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت