تولید بیش از350 هزار اصله نهال میوه‌های گرمسیری در شهرستان راسک


تولید بیش از350 هزار اصله نهال میوه‌های گرمسیری در شهرستان راسک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راسک سیستان و بلوچستان گفت: امسال 350 هزار و 400 اصله انواع نهال گرمسیری، نیمه گرمسیری و زینتی در نهالستان فرزادی واقع در روستای تل سر از توابع بخش پیشین شهرستان راسک که یکی از بزرگترین نهالستان های میوه‌های گرمسیری کشور می‌باشد تولید شده است.

سعید نارویی افزود: این اقدام، گام بلندی در جهت افزایش تولید، کارآفرینی و جلوگیری از خروج ارز از کشور را بدنبال خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راسک سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این نهالستان ۳۶ نوع نهال میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و زینتی تولید می‌شود که از این تعداد ۱۱ نوع آن زینتی و مابقی مثمر می باشد.

وی اظهار کرد: این نهالستان زیر نظر موسسه تحقیقات نهال و بذر با تولید نهال سالم و شناسنامه دار در کشور، موجب افزایش میزان سطح زیر کشت باغات گرمسیری و نیمه گرمسیری در نیمه جنوبی کشور شده است.

گفتنی است: آقای فرزادی از اولین تولیدکنندگان نهال گرمسیری و نیمه گرمسیری در کشور می باشد و بالغ بر ۱۵ سال است که به تولید نهال اشتغال دارد.

نامبرده با احداث ۱۰هکتار باغ و پرورش انواع ارقام میوه های گرمسیری موفق به ثبت چندین رقم مناسب و سازگار با شرایط محیطی کشور با همکاری سازمان تحقیقات کشور شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟