فرود اضطراری هواپیمای مسافربری ایران در پی تهدید جنگنده های آمریکایی


فرود اضطراری هواپیمای مسافربری ایران در پی تهدید جنگنده های آمریکایی

ارتش روسیه دولت اسرائیل را متهم کرد که در حملات روز پنجشنبه خود به یک پایگاه نظامی در حومۀ دمشق از یک هواپیمای غیرنظامی ایران به عنوان سپر در مقابل پدافند هوایی سوریه استفاده کرده و به این ترتیب جان ١٧٢ سرنشین این هواپیما را به خطر انداخته است.

 اما از سوی دیگر ، یک منبع در هواپیمایی لبنان به شبکه خبری المیادین لبنان گفت به نظر می‌رسد جنگنده‌ای که برای هواپیمای مسافربری ایران در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کرده آمریکایی بوده است.
فرود اضطراری هواپیمای مسافربری ایران در پی تهدید جنگنده های آمریکایی
 
تصویری از جنگنده ارتش اسرائیل در نزدیک هواپیمایی ماهان
اولین تصاویر از هواپیمای مورد تعرض قرار گرفته ایرانی توسط جنگنده‌های صهیونیستی که تعدادی از مسافران زخمی شده‌اند!
 به گزارش پارسینه؛ خبرگزاری رویترز پنجشنبه‌شب گزارش داد که یک فروند جنگنده اسراییل با نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری ایران در آیمان سوریه، برای آن ایجاد مزاحمت کرده است.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای گفتۀ ارتش اسرائیل جان سرنشینان یک هواپیمای ایرانی را همزمان با بمباران اطراف فرودگاه دمشق به خطر انداخته است.همین منبع افزوده است که همزمان با حملۀ هواپیما‌های اسرائیلی یک هواپیمای ایرباس ۳۲۰ متعلق به ایران در حال فروآمدن بود و به همین خاطر در تیررس پدافند هوایی و توپخانۀ ارتش سوریه قرار گرفت.

بیانیۀ وزارت دفاع روسیه تصریح کرده است که واکنش سریع برج مراقبت فرودگاه دمشق باعث شد که هواپیمای ایرباس ایرانی و سرنشینان آن از منطقۀ درگیری و از تیررس پدافند هوایی ارتش سوریه خارج شده و اندکی بعد در پایگاه هوایی روسیه در لاذقیه به زمین بنشیند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر