برای مقابله با کرونا تنها همین 3 کار را انجام دهید


برای مقابله با کرونا تنها همین 3 کار را انجام دهید

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین راه‌های مقابله با کرونا ویروس هستند.

به گزارش مشرق، کیوان خاصی امروز اظهار داشت: حدود بهمن‌ماه سال گذشته بود که به صورت جدی کووید ۱۹ در کشور شناسایی و اعلام شد.وی ادامه داد: منشا این بیماری، ویروس و از خانواده کرونا با طیف وسیعی از سرما خوردگی، سارس و... گرفته تا بیماری که امروز همه با آن به عنوان کرونا ویروس آشنا هستیم.

بیشتر بخوانید:

احتمال شیوع کرونا بعد از اعیاد قربان و غدیر

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص علائم شایع بیماری کرونا ویروس، گفت: تب، سرفه خشکی گلو، گلودرد، کوفتگی، از دست دادن بویایی و چشایی و... و در برخی از افراد علائم جدی و با تنگی نفس همراه می‌شود.وی، سالمندان افراد بالای ۵۰ سال، مادران باردار، بیماران دارای بیماری مزمن از جمله دیابت، سرطان و...، کودکان و پرسنلی که در بخش درمانی و بهداشتی مشغول به فعالیت هستند را در قالب گروه‌های در معرض خطر معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

درگیری با کرونا حداقل تا یک سال آینده

خاصی در توضیح پیش‌بینی اوج این بیماری در پاییز، گفت: اهمیت این بیماری در فصل پاییز بدین جهت است که در این فصل با بازگشایی مدارس و شروع برخی فعالیت‌ها تجمع بیشتر می‌شود و از سویی دیگر با افت دما و سرد شدن هوا فعالیت ویروس آنفلوآنزا بیشتر می‌شود که با وجود کرونا ویروس، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در اجتماعات را اهمیت‌دارتر می‌کند.

وی با بیان اینکه سه تعریف مشکوک، محتمل و قطعی از بیماران کرونا ویروس داریم، گفت: افراد مشکوک علائمی همچون سرفه خشک، خستگی و... را دارا هستند و افراد محتمل این علائم را شدیدتر و همراه با تنگی نفس که آزمایش و سی.تی.اسکن تشخیص و افراد قطعی که با نمونه‌گیری و تست پی‌.سی.آر مبتلا بودن آن‌ها اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش آمار ابتلای معتادان متجاهر به کرونا

وی به اهمیت مراکز ۱۶ ساعته در راستای جلوگیری از ازدحام در بیمارستان‌ها اشاره و بیان کرد: مرکز منتخب ۲۰ گانه ۱۶ ساعته در سطح استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند وهم مانند یک سرعت‌گیر از تجمیع و هجوم بیماران به سمت بیمارستان‌ها جلوگیری کنند به طوری که ظرفیت بیمارستان‌ها ما تاکنون کاملا پر نشده است.

خاصی ادامه داد: افراد با مراجعه به این مراکز غربالگری می‌شوند یعنی اگر شرایط آن‌ها به‌گونه‌ای است که می‌توانند در منزل قرنطینه و اگر علائم شدیدتر باشد به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.وی در خصوص اهمیت استفاده از ماسک برای همگان، گفت: ماسک زدن تنها برای حفظ سلامتی خودمان نیست بلکه برای حفظ سلامتی دیگران، سالمندان و افراد در معرض خطر است تا عاملی برای انتقال بیماری به این افراد نباشیم.

خاصی در پایان، گفت: استفاده ماسک، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین راه‌های مقابله با کرونا ویروس هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی