با توجه به این که اخیرا ویروس کرونا در سطح کشور شیوع پیدا کرده، بنابراین به منظور جلوگیری از منتشر شدن و انتقال آن به سایر افراد باید یک سری نکات بهداشتی و مهم را هم چون استفاده از ماسک و دستکش رعایت نمایید تا بدین طریق از خطرات احتمالی این بیماری کشنده در امان باشید. از این رو در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با نحوه ساخت شیلد صورت به روشی بسیار ساده به منظور حفاظت در برابر ویروس کرونا آشنا کنیم.

آموزش ساخت شیلد صورت

شیلد صورت در واقع یک محافظ طلقی مناسب در برابر ترشحات و آلودگی های ناشی از ویروس کرونا است که نحوه طراحی آن به گونه ای است که به طور کامل از ناحیه سر و صورت و گردن در برابر پرتاب ویروس محافظت کرده و از منتقل شدن آن به فرد جلوگیری می کند. ساخت شیلد صورت کار سختی نیست و شما می توانید به راحتی در منزل آن را بسازید.

با توجه به انتشار فراگیر ویروس کرونا و تقاضای بیش از حد مردم برای استفاده از ماسک و دستکش به منظور مصون ماندن در برابر این بیماری مراکز بهداشتی کشور توانایی تامین این از سطح از تقاضا و ملزومات پزشکی را ندارند و به همین منظور برای رفع این کمبودها و کمک رسانی به مردم اقدام به تولید شیلد محافظ صورت کردند.

ساخت شیلد صورت با آموزش مرحله ایی برای محافظت در مقابل ویروس کرونا

همانطور که می دانید ضدعفونی سبزیجات و میوه ها، شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون، تهیه و یا ساخت ژل ضدعفونی کننده، پرهیز از حضور در مکان های شلوغ، استفاده از ماسک استاندارد و دستکش و همینطور به کار بردن شیلد می تواند در جلوگیری از این بیماری کمک کند. بنابراین با توجه به کمبود تجهیزات پزشکی در سطح کشور اگر تمایل دارید به منظور حفاظت شخصی در برابر ویروس کرونا اقدام به ساختن این شیلد محافظ در منزل نمایید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با نحوه درست کردن آن آشنا شوید.

وسایل مورد نیاز : طلق پلاستیکی شفاف
کش ۱/۵ تا ۲ سانتی متر قیچی پانچ

ساخت شیلد صورت با آموزش مرحله ایی برای محافظت در مقابل ویروس کرونا

نحوه درست کردن :

در مرحله اول ابتدا شبیه الگوی پایین طلق را برش بزنید. عرض طلق را حدود ۲۷ در ۲۷ سانتی متر در نظر بگیرید، البته می توانید در صورت تمایل سایز آن را تغییر داده و متناسب با سایز صورت خود آن را اندازه گیری و برش بزنید.

سپس الگویی شبیه تصویر بر روی طلق رسم کنید و برش دهید و بعد با استفاده از پانچ دو عدد سوراخ در هر دو سمت طلق همانند تصویر ایجاد نمایید. پس از آن الگوی دیگری را کشیده و برش بدهید و همانند شکل سوراخ هایی را بر روی آن ایجاد نمایید. بعد شبیه تصویر برشی تا سوراخ های پانچ ایجاد نمایید.

ساخت شیلد صورت با آموزش مرحله ایی برای محافظت در مقابل ویروس کرونا

کش را هم اندازه قسمت پشت سر به اضافه اندازه ای که بر روی طلق قرار می گیرد و گره خورده می شود برش بدهید. باید توجه داشته باشید کش نباید خیلی بزرگ باشد چرا که پس از قرار گیری شیلد روی سر می افتد و در صورتی که سایز آن کوچک باشد پس از گذاشتن شیلد بر روی سر تنگ می شود و همین موضوع باعث اذیت شدن و ناراحتی فرد می شود.

ساخت شیلد صورت با آموزش مرحله ایی برای محافظت در مقابل ویروس کرونا

در گام بعدی کش را از درون سوراخ ها رد کنید و آن را گره بزنید. پس از آن کش را از داخل سوراخ های پانچ رد کرده و قسمت سر آن را گره بزنید. توجه داشته باشید که نحوه عبور دادن کش باید به گونه ای باشد که گره قسمت سر کش به طرف بیرون طلق قرار بگیرد.

ساخت شیلد صورت با آموزش مرحله ایی برای محافظت در مقابل ویروس کرونا

طلق باریک را شبیه شکل به کش وصل کنید و پس از آن سوراخ طلق باریکی که برای قسمت پیشانی در نظر گرفته شده است را از قسمت داخل سر و ته آن را به کش متصل کنید. در واقع این طلق موجب حالت پذیری شیلد می شود و به خوبی بر روی پیشانی قرار می گیرد و باعث می شود زمان استفاده از آن اذیت نشوید. می توانید به جای بکار بردن کش از کش ها یا تسمه های پلاستیکی استفاده نمایید.

ساخت شیلد صورت با آموزش مرحله ایی برای محافظت در مقابل ویروس کرونا

شیوه دیگری برای درست کردن شیلد صورت :

در مرحله اول ابتدا یک طلق شفاف را برداشته و مربعی به ابعاد طول و عرض صورت خود برش بدهید به طور مثال ۲۵ در ۲۵ یا هر اندازه ای که برای صورتتان مناسب است. پس از آن گوشه های آن را با استفاده از قیچی گرد کنید. دو گوشه قسمت بالایی را به اندازه ۲ سانتی متر جلوتر و حدود ۲ سانتی متر پایین تر با استفاده از پانچ سوراخ بزنید.

سپس از درزگیرهایی که شکل ابری دارند استفاده نمایید. برای این کار فاصله بین دو سوراخ پانچ را اندازه گیری نمایید و سپس درزگیر را برش بدهید. بعد به اندازه ۲ سانتی متر پایین تر از بالای طلق یعنی از قسمت کنار سوراخ های پانچ درزگیر را چسب بزنید.

ساخت شیلد صورت با آموزش مرحله ایی برای محافظت در مقابل ویروس کرونا

بعد از آن از کش حدود ۲ سانتی متر به سایز سرتان اندازه گیری نمایید و از طرف بیرون سوراخ به طرف داخل سوراخ رد کنید و با استفاده از دو منگنه به گونه ای که سوزن های منگنه به طرف بیرون باشد آن را محکم نمایید. توجه داشته باشید که از درزگیرهایی که مخصوص لوله می باشند استفاده نکنید چرا که این درزگیرها بر روی قسمت پیشانی قرار گرفته و نباید باعث ناراحتی در فرد شود.

بدین صورت با استفاده از این روش به راحتی می توانید برای افراد خانواده شیلد صورت بسازید و با خیال آسوده در مکان های عمومی حضور یابید چرا که در واقع این شیلدها موجب می شوند که فرد به راحتی نتواند به چشم و دهان خود دست بزند.

ساخت شیلد صورت با آموزش مرحله ایی برای محافظت در مقابل ویروس کرونا

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت شیلد صورت به شکل مرحله به مرحله و به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید مطابق با توضیحات گفته شده این شیلد را در منزل ساخته و از این طریق در برابر ویروس کرونا در امان باشید. از این که با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم.